(novější verze jsou výše)
!!! Verze CIS 6.00.00 a vyšší vyžaduje při přechodu z verze nižší než CIS 6.00.00 instalaci nového podpůrného prostředí PBDK2019.MSI. Instalátor i popis naleznete na našich stránkách pro stažení verzí. !!!
Součástí programu je i nové prostředí. Pokud používáte standardní konfigurace, dojde při prvním spuštění k nakopírování nových souborů do adresáře c:\sybase\Powerbuilder19. V případě, že po instalaci nové verze se některá okna nezobrazí ve správné velikosti, nakopírujte obsah adresáře c:\cis\powerbuilder19 do adresáře c:\sybase\powerbuilder19 (případně na místo, kde máte původní deploymentkit nainstalován). V případě problémů kontaktujte p. Gregora, 603 546 412.
Bylo aktivováno opakování poslední zpracované položky menu.
Faktury vystavené – Generování DD z uhrazených záloh: kromě původní úlohy (Faktury – Zpracování záloh – Vytvoření DD z přijatých záloh) je možno použít novou úlohu, a to na seznamu vystavených faktur – Hromadná změna – Vytvoření DD z uhrazených PFa
Faktury přijaté – Generování DD z uhrazených záloh: kromě původní úlohy (Faktury – Zpracování záloh – Vyúčtování záloh) je možno použít novou úlohu, a to na seznamu přijatých faktur – Hromadná změna – Vytvoření DD z uhrazených PFa. (Upozornění: použití hromadného generování u přijatých PFa má význam jen v tom případě, když máte PFa zavedeny i s rozpisem DPH.)
Faktury vystavené – úprava pro možnost tisku QR kódu
Pro Jednotu Uherský Ostroh – při integraci škod (AV1=30) do účetnictví se do dlužníka dává č. zaměstnance a do čísla škody/manka se dává 20, účtuje se na Dal 378/20. Při integraci mank (AV1=33) do účetnictví se do dlužníka dává č. zaměstnance a do čísla škody/manka se dává 1, účtuje se na Dal 378/10.
Pro ZKD Sušice – zprovoznění elektronických výplatních pásek a jejich zasílání mailem.
Pro Podbořany – oprava funkce OZUSPOJ – Tvorba podkladů – odfiltrování osob již po výstupu nebo pouze s DPP či DPČ, oprava chybného data OD při uplatnění záměru.
Obecně – Oprava zobrazovaných rozdílných hodnot "Přesčasové hodiny" na sestavách "Sestavy / Měsíc / Hrubé / Součet mezd za závod" pro součet 3 měsíců ve čtvrtletí a "Sestavy / Čtvrtletí / Součet hrubých mezd za závod"
Bylo aktivováno opakování poslední zpracované položky menu.
Pro COOP Hořovice a Velké Meziříčí jsou nastaveny nové kódy stravenek Sodexo a UP_CZ pro rok 2024.
Byly připraveny exporty souborů pro promoakci Tlapková Patrola.
Pro Jindřichův Hradec bylo přednastaveno ukládání importu Edi faktur od dodavatele COOP Helma do odpovídajícího adresáře.
Pro COOP Hořovice se při exportu stavů pevných cen zeptá, jestli má soubor exportovat i pro ostatní prodejny. Pokud se zvolí volba Ne, vyexportuje se jen pro první prodejnu a na ostatní se již neexportuje.
Pro COOP Zábřeh byla upravena sestava MIS_ZAB1 Tržba prodejny po dnech. Dobíjení telefonních karet přes terminál sazky se připočítává k údaji Sazka, a naopak není zahrnut v Dobíjení.
Pro COOP Zábřeh byla upravena integrace Sazka a dobíjení podle požadavků.
Pro Kamenici nad Lipou byl upraven výpočet ceny pro ZDL na prodejnu pro situace, kdy je na prodejně nulové množství.
Po automatickém založení ZDL dojde i k přepočítání ceny za doklad.
Bylo odstraněno náhodné zdvojování skladových karet při slučování cigaret.
Do prohlížeče denních a měsíčních závěrek přibyl údaj Losy kartou a Zák. sleva.
Do opisu číselníku prodejen byl doplněn řetězec. Sestava nyní najíždí omezená stejným filtrem, jakým je omezen číselník.
Do výkazu prodejen se importuje i Zák. sleva.
Pro Kamenici nad Lipou se ve výkaze provozoven do údaje Čerpání slev zapisuje i Zák. sleva.
V sestavách nad závěrkami se do údaje Zák. slevy přičitá i automatická zák. sleva.
Pro Kamenici nad Lipou jsou v menu Údržba\Zákaznické karty připraveny dávky pro převod konta na zákaznické kartě a na snulování zákaznických slev. Použijí se podle domluveného harmonogramu v rámci převodu na automatické zák. slevy.
Pro Kamenici nad Lipou byl upraven výpočet akt. konta a slev podle zadání. Výpočet se automaticky změní 4.9.2023. Další změna výpočtu se provede k 1.1.2024.
Faktury – změna ukládání vystavených faktur do souboru PDF místo původního PSR. Na výběru více faktur se zobrazí tlačítko „Tisk výběru“, po jeho zvolení se ukáže 1.vybraná faktura pro možnost tisku, a pokud se zadá tlačítko „Uložení do souboru“, pak se budou faktury ukládat do adresáře: C:\CIS\EXPORT\FAKTURY\PDF. Název souboru bude: FIN_F01_rrrr_nnnnnnnnnn.PDF, kde rrrr=rok zdanitelného plnění a nnnnnnnnnn=interní číslo faktury.
Faktury vystavené – úprava pro možnost tisku QR kódu
Faktury – Připojení záloh – nabídka 3 možností připojení nově dle posledního použití
Faktury – Hromadná změna – Změna typu dokladu – upravena situace, kdy se mění Fa na DD či DDk, a faktura je zapsána jako Faktura-vyúčtování. Na výsledném dokladu je nyní tento příznak odstraněn.
Číselníky – Účtovací předpisy – Odlišnosti v plnění účetní položky – u varianty č. 14 doplněna možnost, aby se do řádku účtování BV přebrala nejen prodejna, ale i text z uhrazené zálohy
Číselníky – Práva uživatelů – záložka Faktury – volba Stornování rozšířena na Stornování a změna typu dokladu (úloha pod tlačítkem Hromadná změna na seznamu faktur)
Obecný doklad – úprava importu stravenek po změně formátu souboru od firmy Sodexo
Zápočet – upraveno odesílání zápočtů mailem pod volbou Dopis mailem: a) je umožněn výběr formuláře, b) ošetřeno odesílání vícestránkových zápočtů
Do menu Speciální byla přidána nová položka „Oprava historie pohybů vyřazeného majetku“. Do historie u vyřazeného majetku lze doplnit číslo dokladu, datum a text pohybu. U pohybů aktuálního měsíce lze změnit i kód pohybu pro účtování. (Dosud bylo nutno (při uvedení špatného pohybu) vrátit položku na stav a udělat vyřazení znovu.)
Byla upravena účetní sestava „EM-035 Rekapitulace odpisů na cizí útvary“
Majetek ve stavu – tlačítko OH (zaškrtnuto Dělit účetní odpisy na HOM, položky žlutě podbarvené) – zlepšeno zobrazení údaje HOM
Majetek ve stavu – sestava EM-373 (pod ikonkou Tiskárna) – upraven filtr pro skupinu majetku
Majetek ve stavu – Rychlý filtr (na dolní liště) – upraven výběr položek, aby je bylo možno vypsat v sestavě EM-373
Oprava funkce „Hromadné Oznámení – Export dat pro elektronické odesílání“ pro Jednotu Volyně – umožnění exportu pojištěnců různých ZP pro starší zadané datum platnosti (např. minulý rok).
Pro opakování poslední položky menu lze nyní nově zvolit i možnost jen zobrazit poslední použité podmenu.
Při dotisku sestav je nově v záhlaví okna vidět i název zobrazovaného souboru PSR. Ikona programu programu CIS11 – Dotisk sestav, okna aplikace, okna sestavy i souborů PSR byla změněna na zelenou, aby byla jasně odlišena od ostatních programu CIS.
Pro Jindřichův hradec se při importu UTC převádí prodejna 153 z VO přímo na konkrétní prodejnu a ukládá se do požadovaného adresáře.
Oprava chyby při použití Nový nebo Kopie při pořizování vystavených faktur
Úprava při použití QR kódu na FV
Ošetření importu – ObD Sodexo
Úprava importů XLS souborů
Nový import Roman Sebera pro COOP Hořovice ve tvaru ISDOC. Pro správnou činnost zadejte zun = 177, kódové stránky 0 a Importovat názvy na Ne.
Byl upraven import U.T.C pro Jindřichův Hradec.
Bylo aktualizováno opakování poslední položky v menu Sestavy.
Pro vymazání údajů na právě aktuálním údaji (ten je v tu chvíli označen modrým podkladem) je možné použit kombinaci kláves CTRL+N. Je to vhodné především u položek, které se plní z rozvinutého seznamu hodnot, kde není prázdná hodnota v seznamu. Jde například o způsob, jak vynulovat údaj Kód v matrici člena.
Na obrazovku Organizace byly přidány nepovinné údaje „předseda“, „místopředseda“ a „ředitel“. Pokud je vyplníte, je možné je zobrazovat ve vybraných sestavách. V současnosti jsou použité v sestavách poukázek CE_57H a CE_58H. Jako doposud je potřeba vždy při přechodu na nový rok vygenerovat (kopírovat) větu matričních dat Organizace pro aktuální rok.
Bylo aktivováno opakování poslední zpracované položky menu.
Do menu Opisy2 byla přidána sestava CE_116 – Prokokol provedených akcí.
Dle požadavku Jednoty Uherský Ostroh – do volitelné sestavy M18I Dohody o provedení práce dle instruktorů – se natahují instruktoři s čísly, která jsou zadaná v Sazbě instruktora na prac. poměrech, ostatním uživatelům (ještě kromě COOP VelMez) se natahují s jejich číslem zaměstnance, pod kterým jsou v zákl. matrici.
Byla provedena optimalizace programu na Tvorbu podkladů pro ONZ, aby se zapisovaly všechny položky při jednom spuštění programu.
Číselníky-Hromadné změny-Matrice – doplněna možnost hromadně měnit e-mailovou adresu a heslo k otevírání výplatnic zaslaných e-mailem.
Zrušeny prázdné stránky na měsíční sestavě hrubé mzdy podle úseků – Součet mezd za úsek.
Periodika-Měsíc- export souborů pro penzijní fondy – dříve se do názvu souboru přednastavoval „nazev.txt“ Nyní tam bude řetězec kkkkkmmt, kde kkkkk=kod přidělený organizaci penzijním fondem, mm=měsíc platby, t=2(jen příspěvky zaměstnavatele),1(jen příspěvky účastníků),0(obojí dohromady). Také provedena drobná úprava ve větě typu „S“ – IČO organizace se doplňuje do 8 znaků zleva nulami.
Sestavy-Měsíc-Hrubé-Hrubé dle úseků řádkově – pro Jednotu Uherský Ostroh doplněna varianta sestavy setříděná dle instruktorů (111,112,…) a dle jejich prodejen.
Pro Jednotu Uherský Ostroh – do menu sestavy-měsíc-hrubé přibyla nová sestava Přehled prodejen (dle jejich požadavku a vzoru sestavy) – setříděná dle instruktorů a jejich prodejen.
Bylo upraveno názvosloví pro exportované soubory objednávek GGT podle nových požadavků Logia.
Podklady pro objednávky GGT se exportují podle číselníku zboží daného družstva. Nikoliv podle katalogu.
Pro COOP Hořovice a Nová Paka je upravena sestava stavů zásob cigaret. Nyní je již vázána na konkrétního dodavatele cigaret. Nikoliv UZN. Ostatním družstvům bude převáděna postupně se sjednocováním číselníku cigaret.
Pro COOP Hořovice a Nová paka je v menu Sklad\Objednávky cigaret\Sestavy\Duplicitní EANy možné zobrazit duplicitní EANy cigaret. Usnadní se tím přehled při pravidelném slučování cigaret.
Byl změněn formát importu katalogu cigaret ze souboru Jascen od Logia na zalistované položky Sort_od GGT.
V prohlížeči položek pohybů se zobrazují i položky pohybu, které již byly odmazány z číselníku zboží.
V menu Sklad\Objednávky cigaret\Sestavy jsou nové sestavy využívané v rámci objednávek cigaret. Nyní se zde nachází sestava Stavy zásob cigaret a Duplicitní EANy. Sestavy jsou již přímo omezeny dodavatelem GGT, takže je jednodušší je používat. Pro jednotlivá družstva budou upravovány v rámci najíždění objednávek cigaret.
Nad Výsledkem dávek komunikace je možnost vytisknout zjednodušenou sestavu výsledku dávek.
Pro Novou Paku je připraveno generování katalogu zboží pro objednávky Alimpex. Podrobnosti o nastavení byly zaslány mailem.
Upravena úloha Rutiny – Zpracování – Výkaz zásob (design, zrychlení)
Jsou k dispozici úpravy a nové úlohy k porovnání dodávek zboží na prodejny mezi evidencí na prodejně (MIS, BOSS) a účetnictvím (CIS)
Sestavy Výkaz zásob doplněny o kód – vyjadřuje vztah k obdobné položce v evidenci prodejny
Úloha Porovnání dodávek MIS – CIS
Nová sestava UM 105 Kontrola výkazu zásob
Použití úloh je vázáno licencí – pro účely přípravy a ověřování je užití do 31.10.2023 zdarma.
Bližší viz materiály C:\CIS\DOC\MET_POKY\Verze 6.
Při dotisku sestav je nově v záhlaví okna vidět i název zobrazovaného souboru PSR. Ikona programu, okna aplikace, okna sestavy i souborů PSR byla změněna na zelenou, aby byla jasně odlišena od ostatních programu CIS.
Do menu Sestavy byla doplněna nová sestava Protokol zpracovaných úloh.
Funkce odesílání mailů fungují správně na počítačích s Windows 10 a vyšších. Nižší verze již Microsoftem nepodporované, jako například Windows 7 nebo XP již nové odesílání neumožňují.
Staré verze Windows také již neobsahují bezpečnostní záplaty a odesílání mailů z nich není obecně bezpečné.
Na okně zadávání parametrů pro odesílání sestav mailem byla rozšířena mailová adresa až na 100 znaků.
Pokud má sestava lichý počet stránek a zvolí se při oboustranném tisku tisk více kopií, začíná nová kopie na samostatném listu.
Byla upravena obrazovka kontaktů a rozšířen mail na 100 znaků.
Faktury – Pořizování – doplněna možnost dohledání partnera pomocí části textového řetězce v názvu (F5)
Faktury vystavené – umožnění tisku razítka a podpisu na formuláři č.12
Faktury vystavené – řádky FV – zobrazuje se název prodejny z řádku, kde je kurzor
Faktury vystavené – cizí EČDD (fakturu vystavuje odběratel):
Zavedení EČDD umožněno již na Pořízení FV, dosud jen na Opravě
Dle EČDD možno vyhledávat FV, a to v menu Faktury – Vyhledání – Číslo daňového dokladu FaV
Umožněn tisk tohoto cizího EČDD na faktuře, ale jen pro konkrétního uživatele
Faktury vystavené – Odesílání PDF souborů mailem (původní způsob – ikonka vlevo dole pod tiskem FV) – umožněno i pro partnery s číslem ORG > 9999
Kniha faktur – tlačítka Zálohy, Vazby – upraven výpis záloh
Číselníky – Účtovací předpisy – Odlišnosti v plnění účetní položky:
Nová možnost – varianta č. 15: rozúčtování zvoleného účtu při účtování FD stejným dílem na všechny prodejny. Prodejny jsou definovány údajem DRJ = 1 v organizační struktuře v UCT.
Úprava ve variantě 13: v případě zadání IČ původního partnera v hlavičce dobropisu od COOPu
Úprava ve variantě 12: nově možno i podle IČ původního dodavatele v hlavičce Dp COOPu
Banka – Výpisy – Opravy – je umožněno jednorázové setřídění bankovního výpisu podle jakéhokoliv údaje (pro usnadnění dohledání položky, obdobně je to na účetním dokladu)
Číselníky – Platební kalendář – doplnění IČ do sestavy č. 7
Obecný – Import – Stravenky – Sodexo – úprava importu dle změny dat od dodavatele, dle převodníku i bez.
Obecný – Import – Pokladní systémy – BOSS – 5. účetní položky CSV – úprava importu – do DL krom č. druhé prodejny i číslo řádku (aby se neslučovalo v kontokorentu)
Zápočet – dopis – upraven formulář pro Jednotu Uh.Ostroh
Pro COOP Hořovice byly upraveny v importech a pořizování DL od 1.6.2023 výpočty cen pro prodejnu 002. Po prvotních importech pro nové období proveďte kontrolu správnosti výpočtů!
Pro Prahu západ byla upravena integrace do modulu účetnictví tak, aby nevznikaly při zaokrouhlení položek na jednotlivých stranách MD a DAL rozdíly 1 haléř.
Pro Zábřeh byla upravena integrace Smart slev a členských kupónů. Dále byla vytvořena integrace pro Sazku.
Pro Zábřeh bylo upraveno v integraci složenek zobrazování datumů na sestavě UCT_SES_UI021.
Pro Zábřeh je nastavena integrace dobíjení mobilů.
Pro Novou Paku je připraven export číselníku pro objednávky od firmy Alimpex. Katalog se generuje podle platných ceníků od posledního kompletního ceníku. V případě, že nebyl žádný kompletní ceník nalezen, exportují se ceníky mladší jednoho roku.
V menu Číselníky\Ostatní\Typy dárkových poukazů je možné nadefinovat různé druhy dárkových poukazů. Ať již na pevnou hodnotu, nebo dobíjecí. O postupném navádění jednotlivých typů poukazů v pokladním systému budete průběžně informováni.
V menu Importy\Exporty POS\Export typů dárk. poukazů je možné vyexportovat typy dárkových poukazů na jednotlivé prodejny.
V sestavách MIS_PDDL byly rozšířeny součtové údaje tak, aby se zobrazily i vysoké částky.
V rámci importu prodejek se přenáší i informace o vydaných, nebo dobitých dárkových poukazech.
Dle požadavku Jednoty Uherský Ostroh – přidána nová volitelná sestava M18I Dohody o provedení práce dle instruktorů. Sestavu lze vytvořit za libovolné období od-do zadaného roku. Je tříděná instruktory a v rámci nich prodejnami, čísly zaměstnanců a měsícem.
Pro Jednotu Uherský Ostroh – do měsíční uzávěrky přidáno jednorázové naplnění ročního nároku dnů a hodin osobního volna na základní matrici. Při každé další uzávěrce se bude aktualizovat dle odpracované doby u zaměstnavatele.
Pro Jednotu Uherský Ostroh – do funkce „Periodika – Měsíc / Zdravotní pojišťovny - VZP a ostatní / HO - export dat pro el. Odeslání“ doprogramována možnost vybrat pouze záznamy pro určitý měsíc a rok.
Pro Jednotu Uherský Ostroh – Na výplatní pásce do záhlaví přidána položka „Osobní ohodnocení“, předtím tam byla jen „Základní mzda“.
Číselníky-Pracovní poměry- záložka Osobní - text Stav položky - aktivní/neaktivní jsme změnili na Ve zprac. mezd tento měsíc : Ano/Ne (tato položka je udržována programem automaticky! – po zadání aspoň 1 z hrubých nebo čistých doplňků se položka nastavuje na Ano) a je zajištěno, že pokud se zadá nástup až od data spadajícího do dalšího období, tak nelze nastavit údaj „Ve zprac. mezd tento měsíc :“ na hodnotu Ano. Pojem aktivita se totiž některým uživatelům pletl s tím, že je aktivní, je ve stavu.
Sestavy-Do data- Potvrzení o zdanit. Příjmech – do údaje o příspěvcích zaměstnavatele na živ. pojištění se omylem natahovaly příspěvky na penzijní připojištění.
Upravena úloha porovnání FIN – UCT viz Rutiny – Zpracování – Saldokonto – Předběžné
Upravena úloha porovnání MIS – CIS viz Sestavy – Prohl.tisk – Porovnání dodávek MIS – CIS
Odstraněna závada při tisku plánů ve výsledovkách
Doplněna možnost úpravy sestavy UD100 – tisk kumulace tržeb od inventury (v úloze Rutiny – Nastavení – Parametry sestav klíč UD100 – v textu doplnit „-INV“ – případně vložit novou větu)
Bylo
upraveno okno zadávání parametrů pro odesílání sestav mailem.
Stejně jako doposud je možné jen zadat mailovou adresu příjemce
mailu. Navíc je ale již možné (ale není nutné) změnit ostatní
údaje, jako je předmět a obsah mailu, nebo zda má být zaslaný
soubor typu PDF nebo PSR. Také je možné vybrat mail příjemce ze
seznamu adres nastavených v modulu CIS17 –
Administrativa.
Pokud si přejete odesílat nějakou konkrétní
sestavu trvale na stejnou mailovou adresu, případně změnit
trvale texty kontaktujte autory projektu. Před odesíláním mailu
musí být nastaven mail odesílatele pro číslo modulu, ze kterého
mail odesíláte, v modulu Údržba.
Na obrazovce uživatelských práv bylo upraveno nastavení práv přístupu k typům Písemností. Nyní je zobrazen seznam všech typů a zaškrtnutím se určuje, zda uživatel má právo přístupu k tomuto typu Písemnosti. K nezaškrtnutým typům uživatel přístup nemá.
Při prvotním importu faktur je odstraněna chyba nesouhlasu typů proměnných, po které pak nešlo dál zpracovat vlastní import.
Při zobrazení sestavy nad oknem přepočítacích koeficientů se sestava omezuje již zadaným filtrem na číselníku.
Z přímých dodávek je možné odesílat sestavy mailem ve formě PDF. Nastavení a pravidla jsou stejná, jako pro ostatní moduly.
V importu Zvoska pro Uherský Ostroh se cena a množství přepočítává velikostí balení.
V importu Plzeňský Prazdroj se pro Kamenici nad Lipou importují do dodavatelského registru údaje ze sloupku EAN.
Pro COOP Hořovice jsou pro výpočet konfliktního zboží vynechány položky dodavatele GGT. Nyní se každý registr eviduje odděleně.
V importu DL Bovys je opraveno chybné nastavování DPH pro brokolici.
V importu z VO Dačic pro Kamenici bylo upraveno vyhodnocení blokování registru obalů navíc ještě podle typu účtování.
Nad měsíčními závěrkami byla upravena sestava Tržby po prodejnách. Bylo přidán údaj Zaok DPH a Obrat zaok. Sestava pro Zábřeh a Kamenici zůstala beze změn.
Pro COOP Hořovice jsou připraveny rutiny pro komunikaci pro objednávky GGT. Čeká se na zpřístupnění komunikačního kanálu od GGT.
Byla upravena obrazovka kontaktů a vytvořena sestava kontaktů (např. pro mailové adresy k odesílání sestav)
Byl rozšířen seznam příjemců upozornění na změny připomínek.
Pro Jednotu Uherský Ostroh – na hrubých doplňcích přidán nový údaj pro Doplatek ke kontu. Zadaná částka se přičítá k vypočtené částce v konkrétním měsíci a takto se objeví na výplatnici.
Provedli jsme změnu na výplatní pásce v tom smyslu, že doplatek na účet se tiskne kladně – na účet odchází kladná částka (nové uživatele programu mátlo znaménko mínus u doplatku na účet a nám se to zdá jako kladné číslo také lepší). Upozorněte na to své zaměstnance!!!
Na výplatní pásce zpřesnění tisku v případě, že mzda ke zdanění je vyšší než 4 násobek průměrné mzdy, takže se do částky 161296,- Kč daní 15% a nad tuto částku zbytek se daní 23%.
Další zpřesnění tisku na výplatní pásce – ve spodní části, pokud se Vám tam tiskne zaměstnanecký kredit (kromě Sušice, která má individuální tisk), v případě, že zaměstnanec má exekuce nebo z jiného důvodu mu na stravenky nelze provést srážku, pak kredit na stravné je tvořen pouze příspěvkem zaměstnavatele násobeným počtem stravenek. Dříve se jako kredit tiskla částka vzniklá pronásobením počtu stravenek plnou cenou stravenky, přičemž do exportního souboru šla správná částka.
Slevy 5% na SP - kontroly na počet odprac. hodin (ne vyšší než 138 hodin) – oprava, aby se načítaly i zlomky hodin, které se předtím ignorovaly. Hodiny inventur se do počtu odprac. hodin nesčítají pro uživatele, kteří je zadávají už v odprac. hodinách, aby je tam neměli přičtené 2x.
V souvislosti s ozbrojeným konfliktem na Ukrajině vyvolaným invazí vojsk Ruské federace, se mění zákon č. 66/2022 Sb., o opatřeních v oblasti zaměstnanosti a oblasti sociálního zabezpečení. Novela byla vyhlášena ve Sbírce zákonů pod číslem 75/2023 a je účinná od 1. 4. 2023. Ve vazbě na ohlašovací povinnosti vůči ČSSZ podle § 94 zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, bude právnická nebo fyzická osoba jako zaměstnavatel povinna nahlásit nástup každého zaměstnance, který je cizincem požívajícím dočasné ochrany podle zvláštního právního předpisu (dále jen „zaměstnanec s dočasnou ochranou“), v pracovním poměru nebo činného na základě dohody o pracovní činnosti, jehož zaměstnání je zaměstnáním malého rozsahu podle zákona o nemocenském pojištění, nebo zaměstnance s dočasnou ochranou činného na základě dohody o provedení práce. Oznámení o nástupu do zaměstnání se bude podávat bez ohledu na to, zda vznikla účast na nemocenském pojištění – evidovány tedy budou i dosud nepojištěné osoby. Z toho důvodu jsme do číselníku prac.poměrů na záložku Osobní přidali nový údaj „Dočasná ochrana“ s možnostmi vyplnění Ano/Ne. Při zadávání nového zaměstnance s tzv.dočasnou ochranou se na záložce Praxe musí vždy do Akce pro OSSZ vložit Přihláška. Do 30.4.2023 máte též povinnost přihlásit tyto nepojištěné osoby, pokud u Vás pracují a doposud se nemusely přihlašovat. Za tím účelem při přechodu na tuto novou verzi Vám pomocí sql automaticky nastavíme do akce Přihlášku, pokud zjistíme, že kod státu je Ukrajina a jedná se o nepojištěnou činnost. Toto si po spuštění ONZ-Tvorby podkladů zkontrolujte (případně opravte), zda Vám do přihlášek jdou správní lidé.
Upozornění: pokud uplatňujete 5% slevu na pojistném, pak dříve než pustíte integraci HP do financí je potřeba spustit Tvorbu podkladů pro PVPOJ, neboť tam se teprve slevy kontrolují a počítá se výsledná částka slev!!! Také je potřeba vždy nejpozději do 20.dne v měsíci odeslat na OSSZ soubor PVPOJ.XML, jinak by Vám sociálka odmítla již uplatněné slevy na pojistném akceptovat!!!
Pro COOP Vel.Meziříčí – zprogramován nový Mzdový výměr dle požadavku.
Číselníky – Účtovací předpisy – Odlišnosti v plnění účetní položky:
ÚO 12 – pro rozúčtování bonusů na prodejny dle nákupů od daného dodavatele (dle dat z archivu Přímých dodávek) – upraveno rozúčtování
ÚO 12, 13, 14 je možno nastavit pro více účtů
Faktury vystavené – na formulářích č.22 a 25 umožněn tisk razítka a podpisu
Faktury – Zpracování záloh – Vytvořen DD z přijatých záloh – opraveno převzetí data vystavení
Faktury – Přehled/Opravy
tlačítko Zálohy – vypisuje doklady připojené k Fa-vyúčtování nebo k DD
tlačítko Vazby – vypisuje, ve kterých dokladech jsou připojené PFa, DD nebo DDk
Obecný – Import – Import platebních karet – XML – e-shop – opraven výběr prodejny z číselníku Organizačního členění (UCT) dle data platnosti prodejny
Obecný – kopie řádku – kopírují se údaje č. dlužníka a č. manka
Import z MTZ (s INVC) byl upraven (úprava pro účetní odpisování a plán odpisů)
Upravena úloha porovnání FIN – UCT viz Rutiny – Zpracování – Saldokonto – Předběžné
Na číselnících se před změnou třídení konkrétním sloupkem vyhodnotí změny a podle potřeby se zobrazí dialog pro uložení.
Na oknech sestav se po kliknutí pravého tlačítka myši přenese hodnota pod kurzorem myši do systémové schránky, a je ji tak možné pomocí Ctrl+V vložit do jiného dokumentu.
Pro Kamenici nad Lipou je upraven import Prazdroj tak, aby zohledňoval údaj Balení v číselníku zboží.
Pro Kamenici nad Lipou byla upravena sestava PD_434 Dodávky zboží v akci podle nových požadavků. Období pro zobrazení akce je přednastaveno podle akce, kterou si přejete vytisknout, Ale lze jej změnit podle potřeby (např. kvůli předzásobení).
Pro Uherský Ostroh je na okně pořizování pohybů přidáno tlačítko Zruš slevy, které umožní odstranit pro doklady dané faktury všechny dříve rozpuštěné slevy.
Nový import GIRA pro Jindřichův Hradec. Číslo importu je 220, kódové stránky 0.
V menu Sklad\Objednávky cigaret\Import katalogu cigaret je možné naimportovat katalog zboží GGT, který bude následně použit pro exporty zásob a prodejů na GGT pro objednávky cigaret. Tento import se bude také spouštět dávkově v rámci večerních dávek. Pro správnou činnost je potřeba nastavit v IMPORT.INI v sekci Zdroj proměnnou 26i_cigk_org_odj (, kde org a odj jsou čísla organizace GGT) na cestu, kde budou uloženy aktuální katalogy.
V menu Sklad\Objednávky cigaret\Katalog cigaret je možné zobrazit aktuální katalog cigaret.
V menu Sklad\Objednávky cigaret\Export produktů GGT je možné vyexportovat seznam produktů a jejich aktuální zásobu pro objednávky cigaret. Export bude probíhat naplánovanou úlohou.
V menu Sklad\Objednávky cigaret\Export transakcí GGT je možné vyexportovat prodeje cigaret pro objednávky cigaret. Export bude probíhat naplánovanou úlohou.
Pro Kamenici nad lipou se při opravě, kopii a zakládání nové akce zobrazí ještě navíc dotaz, jestli si tuto operaci přejí provést v modulu MIS.
Pro Kamenici nad Lipou byla upravena sestava MIS_434 Dodávky zboží v akci podle nových požadavků. Fromát byl sjednocen se sestavou v modulu Přímé dodávky. Období pro zobrazení akce je přednastaveno podle akce, kterou si přejete vytisknout, Ale lze jej změnit podle potřeby (např. kvůli předzásobení).
Nad prohlížečem akcí byla upravena sestava Zboží akce na prod – položkové. Nyní je možné zobrazit sestavu po prodejnách, nebo po registrech.
Při exportu číselníku na pokladny se přenáší i údaj Jakost z karty zboží MIS.
Pro Kamenici se na akčních cenovkách (všech třech typech) netiskne písmeno A, ale filtrovat daným typem ceny je možné.
Pro Kamenici byla opravena sestava Historie cen, podle jejich zadání.
Bylo odstraněno chybové hlášení v případě vyvolání sestavy nad historií cen otevřené přez skladovou kartu.
Pro COOP Zábřeh je upravena integrace čerpání zákaznických slev.
Sestavy-Měsíc-Čisté-Integrace do účetnictví – na řádek se sociálním pojištěním byla za lomítko doplněna výše slevy ( 5% sleva na soc. pojistném zaměstnavatele ) . Můžete si dotisknout i sestavu pro založení za únor 2023, aby tam výše slevy byla vidět.
Pro COOP Hořovice – změna zadávání čísla manka do srážek v délce až na 5 možných číslic a jeho přenos do účetnictví.
Pro Jednotu Uherský Ostroh – doprogramován import přeplatků roční daně z TXT souboru do CISu – přenáší se celkový přeplatek a z toho část na daňovém bonusu. Přenešené hodnoty lze pak vidět na sestavě Sestavy-Rok- Přeplatky roční daně.
Do Periodika-Měsíc-OSSZ- tvorba podkladů pro ONZ – byl zakomponován výpočet čistého průměrného výdělku, pokud ještě za aktuální měsíc nebyly spočteny mzdy. Pouze v případech, kdy byla dlouhodobá nemoc, PPM, apod., musíte spočítat pravděpodobný výdělek ručně a dodat si ho tam přes Opravy a prohlížení ONZ.
Při DPP nad 10000,-, pokud se vyskytne zároveň nemoc, pak z této nemoci (dávky DPN) se neodvádí pojistné ani daň.
Číselníky-Matrice- záložka Daně – opraveno zobrazení do 21 let a nad 55 let (kvůli slevám).
OZUSPOJ – ruční tvorba – doplněn zápis věty zaměstnance do tabulky záměrů uplatňovat slevu, aby se s ní dalo posléze pracovat dál – oprAVY, KONVERZE DO xml.
Odhlášení zaměstnance z evidence ČSSZ – při odhlašování z evidence ČSSZ není nutno také provádět odhlášku ze slevy 5% - tato bude provedena automaticky.
Číselníky – Účtovací předpisy – Odlišnosti v plnění účetní položky:
ÚO 12 – pro rozúčtování bonusů na prodejny dle nákupů od daného dodavatele (dle dat z archivu Přímých dodávek) – doplněna možnost ODZ (dříve jen Dp), doplněna volba období
ÚO 13 – pro rozúčtování bonusů / slev na zadaný účet na prodejny (dle obratu na definovaném účtu v UCT – konkrétní účet nutno programově doplnit) pro daného dodavatele – nově najde prvotního dodavalele z údaje IČ původního dodavatele na hlavičce FD
ÚO 14 – ke zvolenému účtu (např. zálohy 324) dotáhne při zaúčtování výpisu prodejnu, a to z řádku připojené PFa
Pokud byste měli zájem o rozúčtování slev / bonusů přímo na konkrétním dokladu, napište, pomůžeme s nastavením.
Kontrolní hlášení – přesun mezi oddíly A4 a A5, a B2 a B3 – možno nastavit, že po přesunu se zůstane ve stejném oddílu
Úprava formulářů FV č. 10 a 25 pro uživatele Uh. Ostroh, možnost nastavit tisk razítka a podpisu na formulář č. 25
Obecný – Kontrolní opis účetního dokladu – nově opis účtování ZL s odstránkováním za každý doklad
Zápočet – Dopis mailem – přidán výběr z formulářů
Vyúčtování záloh (PFa) od dodavatele – v DD je datem UZP datum úhrady PFa
Upravena automatika pro rozúčtování bonusů na prodejny, a to dle podílu nákupu od daného dodavatele za zvolené období (FIN – Číselníky – Účtovací předpisy – Odlišnosti v plnění účetní položky – č. 13)
Prohlížení účetních položek (v menu Export nebo poslední ikonka vpravo):
nově v řádku datum účetní položky, nikoliv datum účtování,
pod klapku Tiskárna přidán další opis (se součty za prvotní doklad),
na opisech umožněno třídit částkou (MD a Dal dohromady), stejně jako v seznamu
Vyhledání faktury dle částky – opraveno hledání ODZ
Rutiny – Kázeň – Závazky/Pohledávky k účetnímu období – sestavu umožněno setřídit názvem partnera
Faktury – Připojení záloh:
upraven opis připojených záloh pod klapkou Zálohy
při připojování zálohy (DD) v jiné výši (částečné vyúčtování) se opravou částky zálohy spočte tomu odpovídající základ a DPH
Nové možnosti spouštění tiskových úloh – volba Vybrané sestavy
Upravena úloha Rutiny – Nastavení – Obsluha menu.
Úloha umožňuje nastavit seznam úloh ve volbách Vybrané sestavy
Pro COOP Zábřeh byly převedeny dávky pro Diskonz stejně, jako pro standardní poskové prodejny.