(novější verze jsou výše)
!!! Podpora MS Windows 7 byla ukončena!!!
!!! Změna konfigurace programu !!!
Z důvodu přechodu na vyšší verzi vývojového prostředí je nutné změnit systémovou proměnnou PATH. Současnou cestu c:\sybase\powerbuilder19 přepište na novou c:\cis\powerbuilder19 (případně na místo, odkud spouštíte program CIS).
V případě dotazů kontaktujte p. Gregora, 603 546 412.
Pro COOP Hořovice je upraven import ČIROK. Pro správnou činnost zadejte zun = 201, kódové stránky 0.
Pro COOP Jindřichův Hradec byl upraven import Pekárna Velíšek. Nyní se do registru povolují i písmena.
Pro ZKD Sušice byl upraven import FRYZY zasílaný přes COOP Centrum.
Faktury – Import – TEDOM – úprava v importu řádků k přijaté faktuře.
Faktury vystavené – tisk QR kódu umožněn i na formuláři č. 25 (s korespondenční adresou)
Novinka: Banka – Příkazy – Vystavení – Pořízení (ručně) - umožněno načtení QR kódu do příkazu k úhradě
Obecný – Import – Pokl. systémy – GS5 – drobná úprava importu
Přiznání k DPH – doplněn přenos hodnoty z řádku 66 do XML souboru
V menu Sestavy – Inventurní byla doplněna varianta sestavy EM-046, doplněná o příslušenství majetku – nová sestava EM-046a.
V seznamu sestav pod tlačítkem Tiskárna v menu Majetek ve stavu a Vyřazený:
sestava EM-385 (Evidenční karta majetku) doplněna o další údaje
připraveny tři nové sestavy pro výpis změn ceny majetku:
EM-386 – což je vlastně pohybová sestava EM-376, jen vypsaná za konkrétní INVC a za celé období
EM-387 – vypisuje stejná data, jen bez součtování po pohybech a setříděná obdobím
EM-388 – vypisuje pohyby se změnou ceny a účetní odpisování
Upozornění – tyto sestavy nebudou správně zobrazovat pohyby, které se uskutečnily před převodem na náš program (nejsou k dispozici všechna potřebná data).
Na oknech Promoakce, Zákaznické akce a Kupónové akce je možné použít zkratkovou klávesu Ctrl + E pro export.
Program je připraven pro promoakci Nože KUHN RIKON. Sestavy jsou stejné, jako byly pro Tlapkovou patrolu.
Nad prohlížečem zboží pro výmaz je nová sestava Seznam zboží po prodejnách, která zobrazí položky, které není možné vymazat, protože má zásobu a jejich aktuální stav na prodejnách.
Pro Novou Paku se při vyhodnocování položek pro výmaz zohledňují jen platné a budoucí ceníky, akce a pevné ceny. Dříve se zohledňovaly všechny ceníky a akce od data pro výmaz. Dále se v případě výmazu přímých dodavatelů zohledňuje i stav zásob.
Při vyhodnocování položek pro výmaz se zobrazuje v popisu i informace, že položka má pouze záporný stav. Lze tak odlišit položky, které sice program nepovolí automaticky smazat, ale pravděpodobně jsou přeprodány a tudíž by se mohly také vymazat.
Nad prohlížečem konfliktního zboží je možné zobrazit sestavu jen pro položky, které mají přiřazeno PLU.
Pro Novou Paku je povoleno zakládání EAN kódů z dodacího listu VO. Pro správnou činnost si v modulu MIS nastavte v menu Údržba\Nastavení importů do MIS pro dodavatele VO údaj Zakládat nové EANy z DL na ANO.
V úloze Kompletace – Integrace je zjednodušen výběr typu
Změněn způsob uložení podpisových vzorů do databáze.
V nové formě jsou uloženy všechny podpisové vzory (pro nasazení verze musí být k dispozici příslušné soubory).
Jsou upraveny všechny tisky účetních dokladů, podepisování a doplněny potřebné kontroly.
Za DPP se každý měsíc od července 2024 odesílá na sociálku nově ještě tzv. Výkaz příjmů – menu Periodika-měsíc-ossz-VPDPP-Tvorba podkladů. Dále je v menu nová položka na Prohlížení a opravy těchto vět, Konverze do XML – pro elektronické odeslání na OSSZ a Hromadná změna – na údaje K odeslání, V XML a Akce. Nadále už přihlášky,odhlášky i výkazy půjdou přes VPDPP – buď jen výkaz příjmů (akce 1) nebo výkaz příjmů s přihláškou (akce2) nebo výkaz příjmů s odhláškou (akce3). Akce 1-3 bude nastavovat program automaticky obdobně jako pro přihlášky přes ONZ. V případě opravy nebo storna výkazu si tuto akci nejprve zadejte na Praxi v prac.poměrech a poté udělejte Tvorbu podkladů. UPOZORNĚNÍ!!! Pokud jste do 8/2024 přecházeli pod starší verzí, pak se v rámci přechodu na tuto verzi nastaví správně údaje AKCE a AKCE7 na Praxi v Pracovních poměrech dle zadaných datumů nástupu a výstupu.
Sestavy-Měsíc-Pojistné – přibyla nová kontrolní sestava pro VPD – seznam po lidech s opisem jejich dat.
Program byl převeden pod nové vývojové prostředí. V případě problémů si přečtěte upozornění na začátku stránky.
Sestavy – v čtvrtletních sestavách podkladů a potvrzení pro sociální dávky do čistého příjmu započteny – nepeněžní benefity do limitu (ty nedaněné).
změny související se změnou zákonů platných od 1.7.2024 týkajících se nových povinností zaměstnavatelů ohledně dohod o provedení práce. Nejpozději do 20.8.2024 je nutné přihlásit na sociálku lidi pracující na DPP, kteří dosud nebyli přihlášeni. Toto je zautomatizováno v programu na Tvorbu podkladů pro ONZ – program na dotaz a kladnou odpověď vybere DPP k přihlášení, označí je na záložce Praxe v číselníku prac.poměrů jako „přihláška“ a pak je při konverzi do XML vybere do odesílaného xml souboru. Pro kontrolu se vytvoří seznam těchto lidí do sestavy v menu Sestavy-měsíc-kontroly – Kontrola nepřihlášených DPP.
Za DPP se každý měsíc bude odesílat na sociálku nově ještě tzv. Výkaz příjmů – menu Periodika-měsíc-ossz-VPDPP-Tvorba podkladů. Dále je v menu nová položka na Prohlížení a opravy těchto vět, Konverze do XML – pro elektronické odeslání na OSSZ a Hromadná změna – na údaje K odeslání, V XML a Akce. Nadále už přihlášky,odhlášky i výkazy půjdou přes VPDPP – buď jen výkaz příjmů (akce 1) nebo výkaz příjmů s přihláškou (akce2) nebo výkaz příjmů s odhláškou (akce3). Akce 1-3 bude nastavovat program automaticky obdobně jako pro přihlášky přes ONZ. V případě opravy nebo storna výkazu si tuto akci nejprve zadejte na Praxi v prac.poměrech a poté udělejte Tvorbu podkladů.
Číselníky-Pracovní poměry – kvůli přihlašování DPP ke skutečnému dni nástupu do práce – jednak jsme umožnili při vytváření nové věty do matrice a prac. Poměrů, aby u DPP mohlo být „datum skutečného nástupu“ do práce nevyplněné (pokud ho ještě neznáme) a při opravě tohoto data lze zadat buď shodné nebo vyšší než datum nástupu-sespsání smlouvy. Pokud chcete přihlásit běžící staré smlouvy (dosud nepřihlášené DPP), i v nich máte možnost zpětně opravit datum skutečného nástupu pro správné přihlášení na OSSZ.
Účtovací předpisy – doplněny o možnost 0/4 (kde to má smysl), což je osvobozené plnění s možností odpočtu DPH
Účtovací předpisy – Odlišnosti – drobné úpravy:
Varianty 12,13,15 – pokud je u rozúčtovávaného účtu KDPH, DL apod., bude i v rozúčtovaných řádcích
Varianty 12, 17 – pokud není vyplněno %, bere se 100%
Faktury – Import – Faktur (cizí do FIN) – možno nastavit vlastní cestu k souboru, a to v IMPORT.INI zadáním řádku 04i_fai_cizi= ….. do sekce ZDROJ
Faktury – Import – připraven import řádků (rozúčtování dle prodejen) k přijatým fakturám od firmy TEDOM
Kontrolní hlášení – přidán sloupec Rozdíl (mezi souhrnnými hodnotami DAP a KH)
Pro Jednotu Kamenice je upraven import Pekárna Pondělík. Pro správnou činnost zadejte zun = 200, kódové stránky 0.
V exportu katalogu pro objednávky přímých dodavatelů Nové Paky je přidáno vyhodnocování, aby se exportovalo zboží jen dodavatele s nejnižší nákupní cenou. Pokud je zboží přímého dodvatele v konfliktu s Velkoobchodem, tak se položka také neexportuje. Dále jsou v souborech potlačeny vylistované položky.
Při importu ceníků se pro Novou Paku aktualizuje údaje Velikost balení pro objednávky i pro hlavní registr Mixů. Bude se tak u objednávky nastavovat správná velikost balení.
Nad skladovou kartou přibyla sestava Zalistované zboží, které zobrazí zalistované zboží. Tedy to, které je v platném, nebo budoucím ceníku. Sestava se zobrazuje pro dodavatele, na jehož skladové kartě právě stojíte.
Účtovací předpisy – Odlišnosti 16 a 17 (rozúčtování přijatého Dp nebo vystavené faktury):
Při rozúčtováním na prodejny dle DL z přímých dodávek je nově umožněno rozúčtovat doklad od partnera napřímo, i když faktury pro přímé dodávky jsou pod COOPem, podmínkou je, že ORG partnera je stejný jako ODJ u partnera pod COOPem
Pokud se rozúčtovává účet, který je základem daně, kód DPH bude i u rozúčtovaných řádků
Účtovací předpisy – ObD – předpis R/Základ DPH 0 (1+2+3+4) – opraven název, protože zahrnuje všechny 4 možnosti pro plnění DPH 0%, nikoliv jen 1+2+3.
Kontrolní hlášení – Export XML – neexportuje se ID datové schránky
Pro ZKD Sušice se pro dodavatele Friza importují ceny před slevou.
Pro Dvůr Králové se při importech faktur JRK a PNS nastavuje pro nulovous sazbu daňová skupina na 4.
Na prohlížeči přijatých DL se do Ceny v MIS zapisují součty hodnot za dodací list. Odhalí se tak situace, kdy byl jeden dodací list pořízen dvakrát (např. s jiným datumem, anebo jednou importován a podruhé pořízen ručně).
Pro Novou Paku byl upraven import inventury. Nyní se při zavření importního okna spustí i dávky, které dříve pouštěli ručně (na seznamu inventur tlačítka Nezal z inv. a Přenos stavů). Sjednotí se tak postup nahrávání inventury s ostatními družstvy.
Na seznamu inventur je nutné po stisku tlačítek Nezal z inv. a Přenos stavů zadat heslo. Rutiny z těchto tlačítek byly pro Novou Paku přidány přímo do importního okna inventury. Takže se již nemusí používat (viz. předchozí bod).
V menu Komunikace\Chybné prodejky je možné zobrazit seznam duplicitních prodejek. Sestava vypíše seznam prodejek, které jsou v rámci jednoho dne nahrány dvakrát ze stejného datového souboru. K takové situaci může dojít v případě, kdy v průběhu importu prodejek dojde k nečekanému výpadku Windows (nebo napájení), a program tudíž nemůže zapsat chybu do standardního protokolu. Pokud se zobrazí nějaké prodejky, je vhodné si je pro daný den zobrazit, a vyhodnotit, která prodejka je kompletní.
Číselníky – Pracovní poměry – na tlačítku Tisk se tiskne Zápočtový list + sestava pro Úřad práce. Zápočtový list byl upraven, aby odpovídal požadavkům Zákoníku práce § 313. V souvislosti s úpravou tisku tabulky s exekučními srážkami byla do matrice na záložku Srážky přidána nová položka „Orgán , který srážky nařídil (soud,exekutor)“. Dle ZP by tam měla být informace o pořadí pohledávek, v jakém jsou nebo budou uspokojovány – toto je potřeba vyplnit až na sestavě ručně.
Pro další verzi připravujeme změny související se změnou zákonů platných od 1.7.2024 týkajících se nových povinností zaměstnavatelů ohledně dohod o provedení práce. Nejpozději do 20.8.2024 je nutné přihlásit na sociálku lidi pracující na DPP, kteří dosud nebyli přihlášeni. Toto bude částečně zautomatizováno v programu na Tvorbu podkladů pro ONZ – program vybere DPP k přihlášení, označí je na záložce Praxe v číselníku prac.poměrů jako „přihláška“ a pak je při konverzi do XML vybere do odesílaného xml souboru. Pro kontrolu se vytvoří seznam těchto lidí do sestavy.
Za DPP se každý měsíc bude odesílat na sociálku nově ještě tzv. Výkaz příjmů - na tom se ještě pracuje.
Sestavy – Rok – Úplný výkaz dávek nemoc. pojištění – obě sestavy upraveny tak, aby v nich bylo možno přes F11 filtrovat kódem zdravotní pojišťovny.
Sestavy – Měsíc – Hrubé – Součet mezd za úsek – oprava hodnot příplatků pro DPP + DPČ.
Sestavy – Měsíc – Pojistné – Pojistné na sociální zabezpečení po úsecích – oprava výpočtu pro zaměstnance s více pracovními poměry, z nichž jeden je člen představenstva a druhý DPP.
Pro ZKD Sušice – upraven výpočet podílové mzdy na prodejně tak, aby uklízečka s časovou mzdou nebyla do této zahrnována a naopak, aby u ní fungoval výpočet % prémií zadaných na hrubých doplňcích.
Na záložku Evidenční v matrici Člena byl doplněn QR kód obsahující osobní data zobrazeného člena.
Pro Jindřichův Hradec byly upraveny importy faktur pro prodejny PVA.
Pro COOP Hořovice byl připraven import souboru XLS do pevných cen. Pevnou cenu ukládejte do sloupku J. Pokud si přejete importovat pevné ceny pro různé řetězce, zadejte číslo řetězce do údaje D4. Pro správnou činnost je nutné u partnera povolit zpracování pevných cen a v Parametrech importu MIS nastavte ZUN ceníku na 200.
Pro Novou Paku byl upraven import DL ze souborů DESADV. S tím souvisí i nutnost u dodavatele Bovys nastavit v Parametrech importů MIS pro tohoto dodavatele údaj Povolit zprac DL dávkou na Ano. Jinak přestanou fungovat stávající importy.
Upozornění: Ve verzi CIS 6.58 mohl být při uzávěrce období 04.2024 v automatických operacích nesprávně vytvořen zasílací list pro další měsíc (05.2024 účtování odložené DPH). Pokud k tomu došlo, zasílací list smažte a zopakujte úlohu.
Sestavy – do menu Sestavy-Měsíc přidána kategorie Benefity s novými ročními sestavami pro „Čisté doplňky – nepeněžní příjem“ a „Hrubé doplňky – nepeněžní benefity do limitu“.
Číselníky – závody – na záložce Účtovací předpisy přibyly 2 nové řádky pro rozlišení účtování penzijního a životního pojištění – pokud se různě účtuje platba zaměstnance od příspěvku zaměstnavatele.
Pro SD ve Volyni a Vimperku – při výpočtu průměrů prac. právních se do odprac. hodin nezapočítávají hodiny inventur, neboť je mají zadané již v odpracované době.
Sestavy-Měsíc-Benefity – přibyly 2 nové sestavy Dobití a Rekapitulace benefitů do limitu (dle požadavku ZKD Plzeň).
Opraveny čtvrtletní a roční sestavy pro soc. dávky (podklady a příjmy) – aby se od čisté mzdy neodečítaly nepenežní benefity do limitu, neboť do ní předtím nebyly započteny.
Čisté-doplňky – ve funkci Periodika-Měsíc-Čisté-doplňky na záložce „Pojistné“ přidána možnost Ano/Ne pro automatické vyplnění/nevyplnění hodnot v polích odvodů a daní na základě hodnoty v poli „Nepeněžní příjem“.
V importu z CIS-MTZ ošetřena situace, kdy bylo ve skladu zadáno INVC duplicitně.
Účtovací předpisy – Odlišnosti:
ošetřena situace, kdy je prodejna / jednotka v číselnících duplicitně. Nyní program dosadí středisko dle zdroje dat k rozúčtování
připravena odlišnost. č. 17 – slouží opět pro rozúčtování bonusů apod. (dle konkrétního účtu) dle nákupů od daného partnera dle dat přímých dodávek (viz Faktury – Položky – Přijaté), tzn. je obdobou odlišnosti č. 12, ale tentokrát při zaúčtování vystavené faktury
Faktury – Položky – Přijaté – opraven opis v případě vyfiltrování dle stavu UCT
Faktury vystavené:
umožněno automatické rozúčtování zadaného účtu dle prodejen (odlišnost č. 17 výše)
umožněn tisk razítka a podpisu na formuláři č. 14
při použití cizího EČDD se na opisu FV netiskne naše číslo DD, ale cizí EČDD (alfanumerické, dlouhé) se vytiskne na FV vlevo dole. (Toto je umožněno u formulářů č. 1, 12, 14, 15, 22, 23, 24 a 30.)
Faktury – Import – rozdělení importu faktur „z FIN do FIN“ na 2 volby (cizí do FIN)
Obecný – Import:
Platební karty – ČSOB (XML) – umožněno rozlišení plateb složenek (doposud pouze při importu TXT)
Pokladní systémy – BOSS – Účetní doklad z BOSS (XLS) – upravena situace, kdy je v souboru zařazena prázdná prodejna (chyběla následující položka)
Stravenky – Sodexo (CSV) – úprava importu po změně struktury dodavatelem
Nový import ZS Staré Hobží pro COOP Jindřichův Hradec Soubor s oddělovačem středník. Pro správnou činnost zadejte zun = 55, kódové stránky 0. Nezapomeňte v číselníku partnerů nastavit odpovídající skupinu dodavatele.
Nový import Nekupto pro COOP Jindřichův Hradec Soubor s oddělovačem středník. Pro správnou činnost zadejte zun = 200, kódové stránky 0.
V importu Enpeky pro Velké Meziříčí se ponechávají u registrů levé nuly.
Nový import Ovocňák pro COOP Volyně Soubor isdoc. Pro správnou činnost zadejte zun = 177, kódové stránky 0.
Do sestav nad číselníkem zboží byl doplněn údaj IČ pův. dod.
Byl přepracován export transakcí GGT tak, aby byly sobotní velké exporty dokončeny před požadovaným časem.
Bylo zoptimalizováno přiřazování registrů podle EAN v importech pohybů a prodejek z POS. Sníží se tím počet zakládaných skladových karet.
Nad číselníkem zboží je sestava Zboží bez pohybu, které zobrazí zboží od dodavatele, které nemělo v zadaném období pohyb.
Bylo upraveno zakládání zboží v MIXu z ceníku XLS. Pro správné názvy mixů případně změňte v Nastavení importů do MIS údaj Skládat názvy Mixů z nadpisu na Ne. Tato volba je závislá podle toho, jaká data dodavatel posílá na záložce MIX.
Číselník mixů pro objednávky je možné exportovat vrámci dávkového režimu. Stačí pouze do některé z večerních dávek doplnit tyto řádky:
c:
cd c:\cis
c:\cis\cis26.exe profil jmeno heslo export_mixu
, kde profil je název profilu k databázi CIS, jméno a heslo jsou přihlašovací údaje. Soubor se expportuje ve tvaru MIX_POS.TXT do adresáře pro odeslání číselníků. Exportuje se jeden soubor pro všechny prodejny. Do souboru se přenášejí pouze MIXy partnerů, kteří mají povoleno objednávat v POS. V případě potřeby si vytvořte dávku pro přenos souborů na FTP pro prodejny.
Pro SD Kamenice je připraven imort DL PNS přímo do MIS. Pro správnou činnost nastavte v Nastavení importů do MIS údaje Povolit zprac. DL dávkou na Ano, Zun dod.listů na 11, Maska imp. s DL na *.csv. V IMPORT.INI založte do sekce Zdroj proměnnou 26i_dl_455_0, u které nastavte cestu, kam se budou soubory s dodacími listy (např. Q:\mis\dodlist\pd\pns). Do čísla DL se importuje posledních sedm číslic.
Pro SD Kamenice je připraven imort DL Výrobny Jindřichův Hradec přímo do MIS. Pro správnou činnost nastavte v Nastavení importů do MIS údaje Povolit zprac. DL dávkou na Ano, Zun dod.listů na 2, Maska imp. s DL na DES*.csv. V IMPORT.INI založte do sekce Zdroj proměnnou 26i_dl_32_1, u které nastavte cestu, kam se budou soubory s dodacími listy (např. Q:\mis\dodlist\pd\vyrob_jh).
Do sestav nad číselníkem zboží byl doplněn údaj IČ pův. dod.
Provedena oprava – do počtu pojištěnců na Přehled –pokud zaměstnanec celý měsíc marodí, část je na DPN, část na ND, pak se nuloval kod ZP (nepočítat pojistné) na matrici záložka Daně a tím pádem nešel dotyčný do počtu pojištěnců pro ZP. Pokud aspoň 1 den pracoval nebo byl celý měsíc na ND, pak to bylo a je v pořádku.
Sestavy-Měsíc-Hrubé – Opis hrubých doplňků za zaměstnance – do záhlaví údajů o zaměstnanci byl rozšířen Prac.poměr o „/ Druh“, takže se tiskne číslo souběž. prac. poměru 0,1,2,… a za lomítkem se tiskne druh prac.poměru (AGY) v číselných kodech. (HPP=1, členský=4, DPČ=6, DPP=7, člen stat.org.=12, apod.)
V okně Sestavy je k dispozici ikonka pro opakování posledního menu - viz hlavička
Okna Rutiny a Sestavy nemohou být otevřena současně
V menu Kompletace je doplněna nová volba Integrace EXT pro načítání externích souborů (soubory s příponou EXT)
V úlohách Položky SÚ/AÚ je možné zobrazit, případně vypsat všechny položky aktuálního prvotního dokladu - viz ikonky
Do číselníku skupin koeficientů byl přidán další způsob zaokrouhlování Volyně 2024 podle jejich požadavků.
Faktury vystavené – uložení FV do souboru – nově se nabízí cesta pro volbu adresáře k uložení PDF souboru, Cestu je možno nastavit v IMPOIT.INI, a to zadáním řádku do sekce [cil]:
04e_fakt_PDF= c:\cis\....
Úprava v naplnění údaje Tisk u FV, pokud je odesláno mailem – označení Email musí zůstat i po následném tisku na papir, doplněno pro hromadný tisk.
Faktury – Import – Import FaV-výrobna – úprava importu pro změnu snížené sazby
Faktury – Zaúčtování – datum UZP k položkám s KDPH, nově výjimka pro KDPH = 1999
Mazání ZL – přibyla varovná hláška u ZL již předaných do UCT. Hlášky nutno číst.
Číselníky – Účtovací předpisy – Odlišnosti – připravena varianta č. 16 pro rozúčtování slev na prodejny – pro přijaté dobropisy, dle nákupu prodejny z přímých dodávek, se zadáním procenta k rozúčtování
Banka – Příkazy – Kompletace-souhrnné platby – do výběrového okna doplněn popis
Obecný – Import dokladů – Banka-poštovní poukázky – CSV – opraveno nabízení přejmenovaných souborů
Obecný – Import – GS5 – upraven speciální import tržeb výrobny – snížená sazba DPH dle data dokladu
Rutiny – Přiznání k DPH – upraveno přebírání koeficientu (ř. 52), pro případ, kdy je posledním přiznáním v loňském roce jiné než řádné.
Rutiny – Kázeň – Celkové přehledy – opraven vývěr neuhr. DoD
V pořizování a importech pohybů je zohledněn nový způsob zaokrouhlování Volyně 2024.
Nový import Hradecká pekárna pro COOP Hlinsko Soubor s oddělovačem středník. Pro správnou činnost zadejte zun = 221, kódové stránky 0.
Pro Velké Meziříčí se v importu EDI faktur z GGT pro tabáky (registry začínající písmenem T) do prodejní ceny zakládá cena uvedená v názvu výrobku.
Opraven zápis zboží s osvobozeným plněním (knížky) do řádků přijaté faktury.
Pro Volyni je upraven import Pondělík. Pro správnou činnost nastavte kódové stránky na 0.
Nový import KPPS Natur pro Jindřichův Hradec. Pro správnou činnost zadejte zun = 200, kódové stránky 0.
Nový import Krušnohorské uzeniny pro ZKD Sušice. Pro správnou činnost zadejte zun = 95, kódové stránky 0. Je nutné nastavit převodní můstek prodejen.
Nový import ZEOS Brod pro ZKD Sušice. Pro správnou činnost zadejte zun = 33, kódové stránky 0. Je nutné nastavit převodní můstek prodejen. Nutné s dodavatelem domluvit, aby plnil čísla prodejen.
Nový import Zlámalíková pro Sušici ve struktuře XLSX. Číslo importu je 220, kódové stránky 0.
Nový import Petr Janouš Kryry pro Sušici ve struktuře XML. Číslo importu je 209, kódové stránky 0.
Nový import Friza pro ZKD Sušice. Pro správnou činnost zadejte zun = 200, kódové stránky 0.
V prvotním importu DESADV pro GGT je povolen přenos souborů, které mají v údaji cena, množství nebo DPH nulovou nebo nevyplněnou hodnotu. Je to povoleno pouze pro položky typu O a které mají v nazvu řetězec SLEV. Sníží se tím počet chybných souborů v prvotním rozklíčování DESADV. Dále se pro GGT v názvu souboru pro import do MIS zobrazuje posledních 7 číslic DL.
V prvotním importu DESADV se upravuje název pro importy do MIS a POS. V názvu je obsaženo datum dodání (dříve dat. vystavení) a přibyla identifikace prodejny, pro kterou je určen.
V dávkové kontrole akcí a pevných cen na nové položky se kontrolují jen položky, které mají plazný registr v číselníku zboží. Omezí se tím zobrazování chybových hlášení pro vymazané zboží.
V Číselníku EAN kódů a v Kartě zboží MIS přibyl údaj Odstranit a Stav výmazu, které zobrazují, jestli má položka v kartě zboží MIS příznak pro výmaz zboží z pokladny a v údaji Stav výmazu se zobrazuje aktuální informace o stavu právě prováděného výmazu zboží.
V seznamu číselníku zboží přibyl sloupek DSK.
Při importu popisek z cloudu se evidují nespárované položky. Ty je pak možné zobrazit na sestavě v menu Importy\Import popisek etiket\Chyby importu popisek.
V Parametrech modulu MIS přibyl údaj Posílat DL do POS, který určuje, jestli se má po importu DL soubor uložit také do adresáře pro odeslání na prodejny. Standardně je nastaven na Ne. Po převodu verze je tedy nezbytné nastavit u dodavatelů, kteří DL na prodejny již posílali (Např. VO), nastavit hodnotu na Ano. Družstva, která plní ceny z centrály, ponechávají údaj nastaven na Ne.
Změna výpočtu nároku na dovolenou u DPP - nárok se poskytuje až po odpracování potřebných hodin (fiktivní úvazek 20 x výměra v týdnech) a po trvání DPP alespoň 4 kal.týdny. Předtím tam nebyla kontrolována ta 1.podmínka, ale u DPP na rozdíl od HPP je třeba odprac.hodiny kontrolovat, protože jsou téměř vždy nepravidelné.
Pro COOP HB – na volitelnou sestavu VolM-91 Dovolená dle stat. činností byl přidán sloupek AGY (druh prac. právního vztahu), kde DPP=7, DPČ=6, HPP=1, apod. Je umístěn pod AH1, což je druh stat. činnosti.
Zaměstnanecké benefity – provedeny změny – jednak byl odstraněn sloupek pro Peněžní benefity-limit, neboť dle zákona limit polovina průměrné mzdy se týká pouze nepeněžních benefitů. Druhou velkou změnou je to, že se tento benefit nezapočítává do hrubé mzdy a není proto potřeba dávat současně Plnění předem (bylo to konzultováno s naší placenou poradní firmou Demonia s.r.o.). Kromě tohoto benefitu s limitem lze využívat pro ostatní nepeněžní benefity pole na čistých doplňcích na záložce Pojistné. Pokud se tam Nepeněžní plnění zadá, automaticky to obsadí položky pro vyměř. základy obou pojistných i pro základ daně. Na mzdovém listě jsme pro rok 2024 a další odstranili izolačku, přidali jsme nový řádek pro Ostatní benefity (ty z čistých doplňků) a na řádku Benefity-limit bude součet poskytnutých benefitů (s limitem).
ObD – úprava importu DPH z pokladen (BOSS), dle nové struktury souboru XLS
Faktury – Import – Import FaV-výrobna – úprava importu pro změnu snížené sazby
Rutiny – Přiznání k DPH:
opraveno generování přiznání z dat FIN, kdy byly řádky pokl. dokl. a ObD ve výpisu uvedeny duplicitně
úprava pro DAP měsíce 12, údaj Kód zdaňovacího období násl. roku se nedotahuje dle posledního, ani jej program nedoplní při uložení, může být prázdný
Rutiny – Zápočet – pokud je v zápočtu vystavená faktura, která má „cizí“ EČDD (vystavené faktury z COOPu), tak v dopisu o zápočtu není v řádku naše interní číslo faktury, ale „cizí“. Podmínkou je, že to EČDD obsahuje číslice a vypisuje se max. prvních 10 číslic.
Pro Kamenici je zajištěno, aby se při přenosu DL do MIS nekopírovaly položky slev.
Opravena chybová hláška při zaúčtování pokladního dokladu, datum UZP u pokl. dokl. a ObD se přebírá z řádků dokladu jako dříve.
Upravena úloha Test ZL. U dávek, které jsou již předány do UCT, probíhá shodný test jako v UCT.
Provedena úprava importu skladových dokladů z maloobchodního systému GS5 do ObD (další rozlišení dle typu dokladu) dle požadavku uživatele.
Pro Volyni byl upraven import Pekařství Kadoudek na nové struktury.
Pro Kamenici jsou povoleny v importu Goldfein registry s písmeny.
Pro Novou Paku je v exportu číselníku pro prodejny řízené z centrály zajištěn i přenos příznaku S odpočtem.
Pevné ceny a Akce je možné exportovat i pro seznam prodejen oddělených čárkou. Podobně, jako funguje v programu POS.
Partneři – Obchodní partneři – byla aktualizována úloha Ověřit IČ podle změny v ARES.
Upraven zápis položek z přímých dodávek do řádků přijaté faktury (při uložení do archivu) pro sazbu 12 %.
Pro COOP Zábřeh je upraveno vytváření souboru pro import z FIN do FIN i pro pětimístná ORG.
0/3 osvobozené plnění bez nároku na odpočet DPH – v přiznání na ř. 50
0/4 osvobozené plnění s nárokem na odpočet DPH – v přiznání na ř. 26
Stejná možnost je také u daňových dokladů na výstupu pro pokladní doklady a ObD
Účtovací předpisy budou o tuto možnost doplněny v nejbližší verzi CIS
Kdo plní přiznání k DPH z dat UCT (přes Výkaz DPH), měl by si pro případné plnění založit analytický účet pro základnu s KDPH 1261
Potlačeno generování QR kódu na vystavených fakturách / ODZ s minusovou částkou k úhradě
Přijaté faktury – upravena interpretace sazeb DPH u haléřových rozdílů ze zaokrouhlení v řádcích z přímých dodávek
Pokud ještě nepoužíváte při zaúčtování FD nebo FV možnost automatického rozúčtování slev, bonusů či nerozlišených nákladů/výnosů na prodejny podle podílu nákupu či stejným dílem, napište nám, pomůžeme s nastavením.
Pro COOP HB – v programu odstraněno (pro rok 2024 a následující) automatické plnění DPP2 (dle tlf. požadavku uživatele).
Číselníky-závody – záložka Limity/volby – přibyl nový řádek Koncová úprava odpr. doby o 0.05 týdenní PD s možností zadání Ano/Ne (automaticky = NE). Tato možnost byla přidána z důvodu, že pokud na konci roku při odpracování všech hodin (např. při použití indiv. úvazků) dochází k výpočtu odpracovaných týdenních dob k číslu o několik setin nižší než 52, může zaměstnavatel tento počet upravit na celých 52 týdenních dob, ale měl by toto mít uvedeno v Kolektivní smlouvě nebo interním předpisu. Např. když vyjde 51,97 týdenní doby, tak dle zákona se poskytuje nárok za celé týdenní doby, takže při plném úvazku 40 hodin, by tak zaměstnanec přišel o 3 hodiny nároku dovolené. Pokud vyplníte na nové volbě Ano, tak se nárok o tu 1 týdenní dobu do celých 52 TPD navýší.
Pro Jednotu Benešov – upraven výpočet %odměny z obratu dle požadavku uživatele. V prac.poměrech na záložce Mzdy3 musí být zadáno % individuální měs. prémie z nákladů, na hrubých doplňcích na Odprac.doba I. se zadají hodiny do „Hodiny I. v podílové mzdě“.
Číselníky-závody – záložka Limity/volby – přibyl v oddíle pro stravenky a stravovací paušál limit, do jehož výše se příspěvek zaměstnavatele nedaní. Pokud bude zaměstnavatel přispívat nad tento limit, pak nalevo do části osvobozené od daně vložte 116,20 a napravo částku nad tento limit. V programu je pak zařízeno, aby celková částka vypočtená jako počet stravenek*nadlimitní částka se připočítalo k základu daně a na mzdovém listě to bude vidět na řádce „zahrn.k zákl.daně“.
Bylo zrušeno bezúplatné plnění do 2.000,- Kč z FKSP
Zaměstnanecké benefity – do poloviny průměrné mzdy, tedy pro rok 2024 do 21.983,50 Kč je osvobozeno od daně, plnění nad tento limit už je zdaněné a s odvodem pojistného. Pro tyto účely jsme využili sloupek vpravo dole na záložce Odměny – Nepen.benefity limit a byl ještě přidán nový sloupek pro Peněžní benefity-limit. Pro nepeněžní benefit musí být současně zadáno Mimořádná záloha, plnění předem, takže v čistém je tento benefit odečten. Jak peněžní, tak i nepeněžní benefit je započten do hrubé mzdy a oba dva v součtu při překročení ročního limitu se pak daní a je z toho odvod pojistného. Na mzdovém listě bude součet poskytnutých benefitů (s limitem) vidět na předposlední řádce dole „benefity – limit“.
Nově se rozlišuje do 3 skupin přidanění používání služebního vozidla pro služ. a soukr. účely: 1% pořizovací ceny neekologické vozidlo, 0,5% nízkoemisní vozidlo a 0,25% bezemisní vozidlo
TIP: pokud omylem zadáte typ vozidla 1%,0,5%nebo 0,25%, toto lze vymazat standartně v CISu pomocí stisku CTRL+N !!!
Sestavy-Do data - Potvrzení o zdanitelných příjmech – pro rok 2024 upravena na vzor číslo 32
Upozornění!!! – než budete odesílat pomocí PVS komunikátoru Přehled o výši pojistného za leden 2024, tak je potřeba si stáhnout a přeinstalovat novou verzi PVS komunikátoru (verze 4.48 zůstává, ale je tam prý daná nová kontrola na 7,1% pojistného u zaměstnanců (původně 6,5%)).
Na číselníku karet MIS je zrušena povinnost vyplňovat skupinu pro pokladny.
Pro Zábřeh je v exportu číselníku pro prodejny řízené z centrály zajištěn i přenos příznaku S odpočtem.
Pro Kladno byla upravena sestava Stavů zásob a opisu položek v akci.
Opraven výpočet DPH při testování zasílacích listů
Obecné
Na obrazovku Písemností byla do ikony Tiskárny doplněna možnost tisku položek svázaných s aktuální písemností. Tato pracovní sestava umožňuje například zjistit, v jakých modulech bude potřeba zrušit vazby na aktuálně zobrazenou Písemnosti, aby CIS dovolil tuto Písemnost smazat.
Pokud rušíte písemnost s již vytvořenými vazbami na doklady CIS, musíte napřed zrušit všechny tyto vazby. Ve výjimečných případech je i přes oznámení o těchto vazbách možné vazby uživatelsky smazat. Tuto volbu musíte potvrdit a toto potvrzení se protokoluje. Povolujte takové mazání jen v případě, že jste si opravdu jisti, že existující vazby nesmažete jinému uživateli.
Údržba
V menu Sestavy je přidána nová sestava „Protokol prováděných integrací“. V ní jsou evidovány průběhy interních i externích integrací do projektu CIS.
Faktury vystavené – potlačení tisku 3.sazby DPH ve všech formulářích faktur od r. 2024 (jen pro nulové hodnoty)
Faktury přijaté – upraven zápis položek z přímých dodávek do řádků přijaté faktury (při uložení do archivu) pro sazbu 12 %.
Vyúčtování záloh se změnou sazby, prodej knížek – pokud potřebujete radu s nastavením, obraťte se na nás
Chystá se veškerá legislativa platná dle schválených zákonů od 1.1.2024.
Zrušení slev na studenty bude automatické, touto verzí se nastaví na matrici sleva na studenta se změní na sleva žádná a sleva student+poplatník se změní na slevu na poplatníka.
Změna u dohodářů na prac. Poměrech kvůli novým výpočtům dovolené bude také automatická –dodáme výměru dovolené v týdnech a nárok na dovolenou Ano.
Legislativní změny pro modul Mzdy od 1.1.2024
Ve smyslu zákona č.187/2006 Sb. o nemocenském pojištění – rozhodný příjem pro účast na nemocenském pojištění se nemění, zůstává 4.000,- Kč.
Roční vyúčtování daně - za rok 2023 lze naposledy uplatnit slevu za umístění dítěte, což je sleva na pokrytí výdajů za pobyt dítěte v MŠ nebo jiném zařízení péče o děti předškolního věku. Slevu může uplatnit 1 z rodičů max. až do výše min. mzdy za každé vyživované dítě, což je pro rok 2023 17.300,- Kč.
Roční vyúčtování daně - za rok 2023 je nárok na bonus při min. výši ročních příjmů 103.800 (6*17.300,-).
min. mzda se zvyšuje –z 17.300,-Kč na 18.900,- Kč měsíčně nebo 112,50 Kč za hodinu (pro stan. týdenní pracovní dobu 40 hodin)
průměrná mzda pro rok 2024 – 43.967,- Kč
max. strop pro SP – 2.110.416,- (48 násobek průměrné mzdy
vyměř.základ pro platbu zdrav.pojistného osobám, za které je plátcem stát – 15.440,- Kč
nárok na měsíční bonus v r.2024- při příjmu alespoň ½ min. mzdy, tedy 9.450,- Kč
nové výše zaručené mzdy pouze pro 1.,2.,3. a 8. skupinu prací – v 1. skupině 112,50 na hod. (18.900,- měsíčně), ve 2.skupině 116,10 na hod (19.500,- měsíčně), ve 3. skupině 126,8 na hod (21.300,- měsíčně), v 8. skupině prací 225,- na hod. (37.800,- měsíčně)
příplatek ke mzdě za práci ve ztíženém prostředí – nejméně 10% z min. mzdy, tj. alespoň 1.890,- Kč. Hodinová sazba příplatku pak vychází minimálně na 11,25 Kč při 40 hod. úvazku.
nové údaje pro poskytování náhrady během nemoci a karantény
red. hranice pro nem. dávky – 1.- 1.466,- Kč, 2. – 2.199,-Kč, 3. – 4.397,- Kč
red. hranice pro 14dní DPN – 1. – 256,55 Kč, 2. – 384,83 Kč, 3. – 769,48 Kč
nové údaje pro účely zákonných srážek ze mzdy – životní minimum(ŽM) zůstává – 4.860,-, norm. náklady na bydlení (NNB) se snižují z 15.597,- na 14.197,-.S tímto se mění výpočet základní nezabav.částky – základní částka na povinného bude 12.704,67 Kč. Částka na vyživovanou osobu bude nově 3.176,17 Kč.
rok 2024 - fond prac. doby pro 8 hod. pracovní dobu je 2024 hodin, pro 7,5 hod. PD je 1897,5 hodin .
snižuje se paušální hod. sazba pro lidi pracující z domova (tzv.home office) – ze 4,60 na 4,50 Kč
od 1.1.2024 se nově zaměstnancům strhává odvod ve výši 0,6 % z vym.základu pro soc.pojištění, takže celkový odvod pro zaměstnance je 6,5 + 0,6 = 7,1 %
nově se daní mzda 23% daní – ročně od 36 násobku průměrné mzdy (dříve to bylo 48 násobek), měsíčně od 3 násobku prům.mzdy, tedy od 131.901,- Kč
nově se rozlišuje do 3 skupin přidanění používání služebního vozidla pro služ. a soukr. účely: 1% neekologické vozidlo, 0,5% nízkoemisní vozidlo a 0,25% bezemisní vozidlo- bude v další verzi
nově se počítá nárok na dovolenou u dohodářů – při uzávěrce do ledna 2024 jim automaticky měníme nárok na dovolenou na Ano a pokud nemají obsazenou Výměru dovolené v týdnech, tak ji obsadíme hodnotou, která je u HPP. Při výpočtu nároku se používá fiktivní úvazek 20 hodin týdně. Bylo zajištěno, aby dohodáři také vstupovali nově do sestav, které zobrazují informace o dovolených.
bylo zrušeno bezúplatné plnění do 2.000,- Kč z FKSP – bude v další verzi
nepeněžní benefity – do poloviny průměrné mzdy, tedy do 21.983,50 Kč je osvobozeno od daně, plnění nad tento limit už je zdaněné a s odvodem pojistného – bude v další verzi před koncem ledna 2024.
Byla provedena oprava výpočtu nároku na dovolenou, pokud člověk opakovaně nastoupí v průběhu roku. Dříve se vše kumulovalo dohromady, nyní se nový nástup posuzuje samostatně.
Upozornění: do výpočtu finálního nároku na dovolenou podle skutečně odprac. Hodin bylo navráceno přičtení 0,05 týdenní prac.doby k odprac.hodinám, aby se nám v mnohých případech nekrátila dovolená o 1 týdenní dobu, která podle hodin není celá. Stačí dá finální přepočet pro všechny, aby se nároky přepočítaly po novu, není třeba dávat celkový výpočet mezd..
Maloobchod
Při importu denních a měsíčních závěrek se importuje i obrat a základ 0% DPH bez odpočtu.
Denní i měsíční závěrky byly rozšířeny o sloupky Obrat 0% s odp. a Zákl. 0% s odp.
V denních a měsíčních závěrkách se zobrazují položky s odpočtem v nulové sazbě v samostatném údaji.
Byl upraven vzhled denních a měsíčních závěrek podle závěrek v POS.
Pro Kladno je nad prohlížečem akcí nová sestava Stavy v průběhu akce.
Upraven zápis položek z přímých dodávek do řádků přijaté faktury (při uložení do archivu) pro sazbu 12 %.
Faktury – Zaúčtování – zrušeno nabídka řádkových účtovacích předpisů
Faktury vystavené – formuláře č. 22, 23 a 24 (vyúčtování záloh) – upraveny názvy sazeb v Rekapitulaci připojených záloh
Faktury – umožněno použití sazby 10 % na dokladu roku 2024 (dobropis apod.)
Přímé dodávky
V menu Údržba\Hromadné navedení společných registrů je připraveno prvotní naplněníčíselníku společných registrů a založení společných registrů pro sazbu 12% DPH podle založených registrů pro sazbu 15% DPH. Tato funkce je určena pro COOP Milevsko a Uherský Ostroh. Postup nastavení a návod na obsluhu bude zaslán mailem.
Maloobchod
Pro Novou Paku byl upraven výpočet ceny koeficientem.
Pro Jednotu Volyně implementovány speciální sazby příplatků DPP pro Terno Strakonice.
Oprava defaultních hodnot příplatků DPP na hodnoty 0 z prázdných hodnot.
Úprava různých sestav na základě implementace příplatků pro DPP.
Oprava generování přihlášek na zdravotní pojišťovny pro zaměstnance s datem narození na Slovensku.
Nový import Zdeněk Klívar pro COOP Velké Meziříčí ve tvaru ISDOC. Pro správnou činnost zadejte zun = 177, kódové stránky 0.
Nad číselníkem partnerů je možné pomocí tlačítka Naveď reg. Automaticky založit obecné registry (slevy, rozdíly zaokr. Doplňkové registry atd.), které se používají v likvidaci faktur. Zjednoduší se tak jejich zavádění. Funkce je připravena pro Uherský Ostroh. Milevsko bude kontaktováno, aby se připravily konkrétní položky.
V menu Údržba\Nastavení importů PD je možné zobrazit konfiguraci importů stejně, jako to je v modulu Údržba. Není tudíž nutné při přípravě nového dodavatele přecházet do jiného modulu.
Údržba
Nově jsou při přihlašování uživatele evidována, hlášení o blížící se době konce platnosti hesel. Tato hlášení a reakci uživatele na ně je možné vyspat v sestavě „Protokol potvrzených upozornění“.