(novější verze jsou výše)
!!! Podpora MS Windows 7 byla ukončena!!!
!!! Změna konfigurace programu !!!
Z důvodu přechodu na vyšší verzi vývojového prostředí je nutné změnit systémovou proměnnou PATH. Současnou cestu c:\sybase\powerbuilder19 přepište na novou c:\cis\powerbuilder19 (případně na místo, odkud spouštíte program CIS).
V případě dotazů kontaktujte p. Gregora, 603 546 412.
Při spouštění modulu se již neprovádí synchronizace run-time modulů. Je již součástí verze CIS. Při přeinstalaci PC se DeploymentKit nemusí instalovat. Je pouze nutné nastavit proměnnou PATH na cestu c:\cis\powerbuilder19.
V některých modulech byla do nabídek menu implementována technologie TabbedView, což jsou malé záložky, kterými se lze rychle přepínat mezi otevřenými okny v rámci aplikace.
Pro COOP J. Hradec je možné importovat dodavatele U.T.C i napřímo.
Pro COOP J. Hradec je možné importovat dodavatele Ditipo.
Pro Novou Paku je nad číselníkem Promoakcí upravena sestava Dárky a slevy z promoakce. Pokud zvolíte variantu Sloučit po prodejnách, zobrazí se nejen vydané samolepky, ale také jejich závozy.
Nad číselníky Promoakcí, Zákaznických akcí a Členských kupónových akcí je možné provádět kopie akcí.
Pro COOP Kladno je připravena podpora pohybu 262/54 – Slevy Varianty.
Pro Jednotu Kladno – příspěvky zaměstnavatele na penzijní pojištění – pokud není sjednáno hromadné odesílání a je odlišný spec.symbol, pak musí být u zaměstnanců vyplněna srážka 96 s nulovou výší, kde se vyplní bank.účet se všemi symboly a to se pak přenáší do příkazu k úhradě (jinak se to bere od účtu PF).
Pro Jednotu Kladno – upraven výpočet podílové mzdy dle stávajícího výpočtu na jiném prg.
Pro Jednotu Kladno – zajištěno dotahování odprac.hodin při zadání odprac. dnů.
V sestavě Personalistika / Sestavy / Zahraniční zaměstnanci byl opraven výpočet celkového počtu zaměstnanců zobrazených na sestavě.
Rozsáhlá novela několika zákonů přinesla mj. nový způsob výpočtu exekučních srážek. Změna se vztahuje na případy, kdy jsou vůči dlužníkovi vedeny nejméně čtyři exekuce srážkami ze mzdy (do počtu 4 se nepočítají exekuce přikázáním pohledávek – většinou za účelem sebrání přeplatku roční daně…). Tento nový systém má zvýšit efektivitu exekucí vůči notorickým dlužníkům.
Uplatnění nového výpočtu - po doručení čtvrtého exekučního příkazu plátci mzdy se změna projeví od následujícího kalendářního měsíce. Naopak přestane platit, pokud exekuce z nějakého důvodu zanikne a celkový počet bude menší než čtyři. Pokud jde o převzaté exekuce od předchozího plátce mzdy, pak je možné tuto pohledávku započítat až po obdržení rozhodnutí o změně plátce mzdy.
Výjimky - nový způsob se neuplatní u zaměstnanců, kteří pobírají důchod (starobní, sirotčí nebo invalidní pro invaliditu 2. nebo 3. stupně). Další výjimkou je, pokud výše jedné třetiny zbytku čisté mzdy povinného nepřesáhne hranici stanovenou v § 279 odst. 5 písm. b) občanského soudního řádu, která aktuálně činí 1 089 Kč. Podmínky je nutné splnit zároveň.
Rozdělení srážek - druhá třetina čisté mzdy je u nového pravidla využita pro všechny pohledávky, přednostní i nepřednostní. Pohledávky běžného výživného mají při srážení ze 2. třetiny vždy přednost.
Posun v účinnosti změn - v rámci novely došlo i ke změně, od kdy musí zaměstnavatel reagovat na změny v prováděných srážkách na základě informací např. od exekutora. Nově jsou změny účinné od následujícího kalendářního měsíce.
Přechodná ustanovení - novela platí i pro exekuce zahájené před účinností novely (1. října 2024). Dopad nového pravidla se projeví při výplatě mzdy za říjen, vyplácené v listopadu 2024.
Při spuštění programu se již nekontroluje existence Runtime knihoven. Již nejsou potřeba, protože jsou součástí každé verze CIS. Nemusí se tudíž ani instalovat při převodu na nové PC (je pouze nutné mít nastavenu cestu v systémové proměnné path na c:\cis\powerbuilder19 (případně na cestu, odkud CIS spouštíte)). Pokud jste již používali verzi CIS 7.01.00, nemusíte nic nastavovat.
Za DPP se každý měsíc od července 2024 odesílá na sociálku nově ještě tzv. Výkaz příjmů – -VPDPP.XML. Do hlavičky tohoto souboru jsme nyní doplnili parametr pro částečné přijetí, což znamená, že pokud je v souboru např. 100 vět a 99 z nich je dobře, ale v jedné větě je chyba, např. není vyplněn kod zdrav. pojišťovny, pak sociálka těch 99 vět přijme a zpracuje a pouze tu 1 chybnou větu vrátí. Tu pak musíte opravit a poslat znovu.
Faktury – Import – TEDOM (elektřina) – úprava v importu řádků k přijaté faktuře
Faktury přijaté, vystavené – úprava v použití odlišností č. 16 a 17 (viz Číselníky – Účtovací předpisy – Odlišnosti): obě tyto automatiky rozúčtovávají zadaný účet na prodejny, a to podle podílu nákupu v Přímých dodávkách. Problém byl, když dodavatelské dodávky jsou na partnerovi pod COOPem, ale rozúčtováváný dobropis přijatý nebo vystavená faktura na partnera napřímo. Nově to funguje tak, když automatika nenajde dodávky pro partnera napřímo, zeptá se, zda hledat partnera pod COOPem.
Faktury přijaté, vystavené – připojení záloh – řádek připojované zálohy podsvícen pro lepší přehlednost
Faktury – Import – Faktur (cizí do FIN) – nově umožněn import přijatého dokladu s duplicitním číslem VS (např. PNS faktura a dobropis). Musí však platit, že duplicitní doklady jsou buď jiného typu dokladu, nebo je jeden kladný a druhý záporný. Nutno zaškrtnout volbu „Možná duplicita Fa a Do“.
Zasílací listy – na základě mnoha požadavků je možné otextování ZL. Zadání názvu ZL se nabízí při založení nového ZL. (Nabídku měsíce a roku při založení nového ZL můžete pouze potvrdit Enterem jako dosud, žádný název zadávat nemusíte.) Oprava názvu ZL je možná ve volbě Zasílací listy u každého typu dokladu, a to v řádcích seznamu ZL. Zobrazení názvu ZL je vidět na seznamech ZL pro banku, obecné doklad, zápočty, v ostatních nabídkách a přehledech ZL bude postupně dopracováno.
Obecný – Import – Platební karty – ČSOB (TXT) – oprava importu složenek
Pro Uherský Ostroh je zajištěna kontrola na již jednou připojené příjemky k faktuře. Již jednou připojené příjemky se v nabídce nezobrazí.
Pro COOP Kladno je nutné při mazání akcí a pevných cen zadat heslo.
Nad prohlížečem pevných cen je možné zobrazit sestavu porovnávající dvě pevné ceny od jednoho dodavatele. Nejprve se postavte na pevnou cenu, kterou si přejete porovnat (tedy tu novější), stiskněte tlačítko ALT a poklepejte v seznamu pevných cen na danou pevnou cenu. V dolní části okna se zobrazí primární klíč pevné ceny, která se bude porovnávat. Poté se postavte na pevnou cenu, se kterou si přejete porovnat. Stiskněte tlačítko Tisk a vyberte z nabídky volbu Porovnání pevných cen.
V importu Mediate pro Velké Meziříčí jsou povoleny levé nuly u registrů.
Pro Zlín byl upraven import MSI jako přímý dodavatel.
Pro Velké Meziříčí se na sestavě Porovnání tržeb zobrazují i prodejny, které mají zakázanou komunikaci.
Byla upravena sestava MIS_POT Roční porovnání tržeb.
V prohlížeči položek pro výmaz přibyl v seznamu sloupek Popis, který uvádí důvod vyhodnocení výmazu. Tímto údajem lze filtrovat. Usnadní to kontrolu před výmazem.
Při vyhodnocování výmazu položek se zobrazí dotaz, jestli se mohou vymazat položky bez pohybu, které jsou v ceníku. Podle volby se daným položkám nastaví příznak výmazu.
Do výsledků vyhodnocení výmazu je přidána i informace o platném ceníku. Lze tak snadno odlišit vylistované položky.
Bylo upraveno vyhodnocování položek pro výmaz. Pokud má položka nulový počáteční stav a má i nulovou zásobu, je ji možné vymazat.
Nad prohlížečem položek pro vymazání je možné sestavu Seznam zboží po prodejnách omezit na položky bez ceníku.
Pro Novou Paku bylo upraveno odečítání položek z prodejek. Položky se nejdříve snaží odečíst z nejnižší nenulové zásoby zalistovaného zboží. Pokud žádná taková karta není nalezena, tak se odečítá z nejvyšší zásoby zalistované položky. Pokud ji nenajde tak z nejvyšší zásoby nezalistované položky.
Oprava menu Systém
Majetek ve stavu – tlačítko Tiskárna – doplnění opisu pohybů (změny ceny) do Evidenční karty majetku – sestava EM-385
V úloze Předběžné prohlížení doplněna další možnost prohlížení dat podle prodejen.
Dříve pouze náklady a výnosy, nově všechny účty s povinným uváděním čísla prodejny.
Upraveny funkce v úlohách Kompletace – Úpravy zas. listů – Kopie a Rušení zas. listů.
V úloze Rušení zas. listů se smažou pouze ZL se záporným údajem „doplněk“, ostatní ZL zůstávají k dalšímu užití (neplatí pro ZL z automatických operací, které se ruší vždy).
Před měsíční závěrkou je možné odúčtovat všechny zasílací listy (dříve pouze před zpracováním rutiny saldokonto).
Do mazání starých tabulek MIS a Přímé dodávky byl dodělán teploměr, aby bylo možné sledovat průběh výmazu.
Pro COOP Hořovice je upraven import ČIROK. Pro správnou činnost zadejte zun = 201, kódové stránky 0.
Pro COOP Jindřichův Hradec byl upraven import Pekárna Velíšek. Nyní se do registru povolují i písmena.
Pro ZKD Sušice byl upraven import FRiZY zasílaný přes COOP Centrum.
Faktury – Import – TEDOM – úprava v importu řádků k přijaté faktuře.
Faktury vystavené – tisk QR kódu umožněn i na formuláři č. 25 (s korespondenční adresou)
Novinka: Banka – Příkazy – Vystavení – Pořízení (ručně) - umožněno načtení QR kódu do příkazu k úhradě
Obecný – Import – Pokl. systémy – GS5 – drobná úprava importu
Přiznání k DPH – doplněn přenos hodnoty z řádku 66 do XML souboru
V menu Sestavy – Inventurní byla doplněna varianta sestavy EM-046, doplněná o příslušenství majetku – nová sestava EM-046a.
V seznamu sestav pod tlačítkem Tiskárna v menu Majetek ve stavu a Vyřazený:
sestava EM-385 (Evidenční karta majetku) doplněna o další údaje
připraveny tři nové sestavy pro výpis změn ceny majetku:
EM-386 – což je vlastně pohybová sestava EM-376, jen vypsaná za konkrétní INVC a za celé období
EM-387 – vypisuje stejná data, jen bez součtování po pohybech a setříděná obdobím
EM-388 – vypisuje pohyby se změnou ceny a účetní odpisování
Upozornění – tyto sestavy nebudou správně zobrazovat pohyby, které se uskutečnily před převodem na náš program (nejsou k dispozici všechna potřebná data).
Na oknech Promoakce, Zákaznické akce a Kupónové akce je možné použít zkratkovou klávesu Ctrl + E pro export.
Program je připraven pro promoakci Nože KUHN RIKON. Sestavy jsou stejné, jako byly pro Tlapkovou patrolu.
Nad prohlížečem zboží pro výmaz je nová sestava Seznam zboží po prodejnách, která zobrazí položky, které není možné vymazat, protože má zásobu a jejich aktuální stav na prodejnách.
Pro Novou Paku se při vyhodnocování položek pro výmaz zohledňují jen platné a budoucí ceníky, akce a pevné ceny. Dříve se zohledňovaly všechny ceníky a akce od data pro výmaz. Dále se v případě výmazu přímých dodavatelů zohledňuje i stav zásob.
Při vyhodnocování položek pro výmaz se zobrazuje v popisu i informace, že položka má pouze záporný stav. Lze tak odlišit položky, které sice program nepovolí automaticky smazat, ale pravděpodobně jsou přeprodány, a tudíž by se mohly také vymazat.
Nad prohlížečem konfliktního zboží je možné zobrazit sestavu jen pro položky, které mají přiřazeno PLU.
Pro Novou Paku je povoleno zakládání EAN kódů z dodacího listu VO. Pro správnou činnost si v modulu MIS nastavte v menu Údržba\Nastavení importů do MIS pro dodavatele VO údaj Zakládat nové EANy z DL na ANO.
V úloze Kompletace – Integrace je zjednodušen výběr typu
Změněn způsob uložení podpisových vzorů do databáze.
V nové formě jsou uloženy všechny podpisové vzory (pro nasazení verze musí být k dispozici příslušné soubory).
Jsou upraveny všechny tisky účetních dokladů, podepisování a doplněny potřebné kontroly.
Za DPP se každý měsíc od července 2024 odesílá na sociálku nově ještě tzv. Výkaz příjmů – menu Periodika-měsíc-ossz-VPDPP-Tvorba podkladů. Dále je v menu nová položka na Prohlížení a opravy těchto vět, Konverze do XML – pro elektronické odeslání na OSSZ a Hromadná změna – na údaje K odeslání, V XML a Akce. Nadále už přihlášky,odhlášky i výkazy půjdou přes VPDPP – buď jen výkaz příjmů (akce 1) nebo výkaz příjmů s přihláškou (akce2) nebo výkaz příjmů s odhláškou (akce3). Akce 1-3 bude nastavovat program automaticky obdobně jako pro přihlášky přes ONZ. V případě opravy nebo storna výkazu si tuto akci nejprve zadejte na Praxi v prac.poměrech a poté udělejte Tvorbu podkladů. UPOZORNĚNÍ!!! Pokud jste do 8/2024 přecházeli pod starší verzí, pak se v rámci přechodu na tuto verzi nastaví správně údaje AKCE a AKCE7 na Praxi v Pracovních poměrech dle zadaných datumů nástupu a výstupu.
Sestavy-Měsíc-Pojistné – přibyla nová kontrolní sestava pro VPD – seznam po lidech s opisem jejich dat.
Nastavení parametrů modulu mzdy – přidána možnost nastavit příplatky pro DPP za svátek, noc a ztížené pracovní prostředí sazbami. Nyní je možné pro každý příplatek zvolit buď sazbu, nebo procento, vždy však pouze jednu možnost.
Program byl převeden pod nové vývojové prostředí. V případě problémů si přečtěte upozornění na začátku stránky.