(novější verze jsou výše)
!!! Verze CIS 6.00.00 a vyšší vyžaduje při přechodu z verze nižší než CIS 6.00.00 instalaci nového podpůrného prostředí PBDK2019.MSI. Instalátor i popis nalezenete na našich stránkách pro stažení verzí. !!!
Součástí programu je i nové prostředí. Pokud používáte standardní konfigurace, dojde při prvním spuštění k nakopírování nových souborů do adresáře c:\sybase\Powerbuilder19. V případě, že po instalaci nové verze se některá okna nezobrazí ve správné velikosti, nakopírujte obsah adresáře c:\cis\powerbuilder19 do adresáře c:\sybase\powerbuilder19 (případně na místo, kde máte původní deploymentkit nainstalován). V případě problémů kontaktujte p. Gregora, 603 546 412.
Oprava chyby na původní správný výpočet – při stanovení nároku dovolené u lidí, kteří v průběhu roku marodili.
Export Přehledu ZP podle zdrav. pojišťoven – opraveno jméno výstupního souboru na ICO(8znaků).00p
Vláda nařizuje s účinností od 1.7.2022 podle § 9 odst. 2 zákona č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu: Částka životního minima jednotlivce činí měsíčně 4620 Kč, což bude mít samozřejmě dopad do výpočtu nezabavitelných částek pro exekuce, insolvence.
Na seznamu Položky (v menu Faktury, Banka – Výpisy, Pokladna, Obecný):
byly zvýrazněny nadpisy pro lepší rozlišení, kde se údaj v seznamu nachází – zda v řádku dokladu, v hlavičce dokladu nebo v ZL
byla přidána tlačítka pro možnost zobrazení prvotního nebo účetního dokladu
Byla upravena integrace do účetnictví pro Prahu západ.
Do nastavení promoakcí přibyl údaj Možno vydat, který určuje, kolik dárků se může na prodejně vydat. Po dosažení tohoto počtu se neumožní dárek na prodejně vydat.
Export promoakcí byl rozšířen o počet vydaných dárků.
Byla upravena sestava MIS_280 Stavy vína na prodejnách. Nyní se kód vína vyhodnocuje ze samostatného údaje Kód vína z číselníku zboží.
Na prohlížeči promoakcí je nová sestava Položky a dárky z promo – excel, která vyexportuje seznam prodaných položek promoakce a seznam vydaných dárků do jednoho excelovského souboru. Soubor se nachází v adresáři MIS\DOKLADY\PROMO. Tento export se využije např. pro promoakci Chesterfield 2022.
Dne 8. 6. 2022 vydal Nejvyšší soud ČR dlouho očekávané rozhodnutí (spisová značka Cpjn 202/2022, ke stažení na webových stránkách Nejvyššího soudu ohledně navýšení či nenavýšení normativních nákladů na bydlení ve výši 1 120 Kč, které bylo v lednu 2022 schváleno s poněkud nešťastnou formulací „pro účely příspěvku na bydlení“. Nejvyšší soud tedy celou situaci ve výše uvedeném rozhodnutí vyvádí z temna nejistot (citujeme): „Nejvyšší soud tedy uzavírá, že při stanovení nezabavitelné částky, která povinnému nesmí být sražena z měsíční mzdy (§ 278 o. s. ř.), se částka normativních nákladů na bydlení pro rok 2022 (vymezená nařízením vlády č. 507/2021 Sb.) zvyšuje o částku uvedenou v ustanovení § 26a odst. 2 zákona č. 117/1995 Sb. (ve znění pozdějších předpisů). To platí i při určení nezabavitelné částky pro účely určení výše splátky (insolvenčního) dlužníka při oddlužení plněním splátkového kalendáře se zpeněžením majetkové podstaty (§ 398 odst. 1 a 3 insolvenčního zákona). Vracíme se do období, kdy máme k dispozici opět jednotná čísla pro výpočet srážek ze mzdy. A těmi jsou normativní náklady na bydlení ve výši 7935 Kč (6815+1120) a částka životního minima jednotlivce ve výši 4250 Kč. Jejich součet činí 12185 Kč. Z těchto částek pak vypočteme, že:
základní nezabavitelná částka na osobu povinného je 9138,75 Kč
základní nezabavitelná částka na každou osobu, které je povinen poskytovat výživné je 3046,25 Kč
částka, nad kterou se zbytek čisté mzdy srazí bez omezení je 24370 Kč a
max. výše 1/3 je 8123,33 Kč.
Nyní bude zajímavé sledovat, jak se situace vyvine z hlediska rozdílných výpočtů srážek v období pěti měsíců od začátku roku. Jakmile bude něco nového zveřejněno, napíšeme do Novinek, jak by se mělo správně postupovat.
Nový import Uzeniny Bylany pro Hlinsko ve struktuře ISDOC. Číslo importu je 177, kódové stránky 0.
Do časovače úloh přibyla možnost naplánování vytvoření souboru pro inventury. Soubor se uloží do obvyklého adresáře podle nastavení v import.ini. K dispozici jsou dva režimy. Soub. inv s přepočtem – Před exportem provede přepočet cen k zvolenému datu a Soub. innv. bez přepočtu – Provede pouze vytvoření souboru pro inventury s aktuálně platnými cenami. Případné použití těchto dávek konzultujte s autory projektu.
Bylo upraveno v importu DL Bidfood pro Kamenici nad Lipou zjištování akčních cen z probíhající akce.
Pro Prahu západ je připravena integrace z modulu POS do účetnictví.
V plánované novele zákona o DP je uvedeno, že odpisování majetku v 1. a 2. skupině během 1 roku (místo 3 let) nebo dvou let (místo 5 let) má být možné i v letech 2022 a 2023 (mimořádné odpisy).
Menu Sestavy – Přehledy bylo přejmenováno na Sestavy – Přehledy a grafy a byly do něj zařazeny dvě nové sestavy EM–384g Stáří majetku – graf a EM–384r – Stáří majetku – rozklad. Dle potřeb uživatelů je možno připravit tyto sestavy i z jiného pohledu.
Byly upraveny sestavy Inventurní – Inventurní soupisy majetku ve stavu – EM-126 a EM-126a: rozšířeno místo pro název, odděleny tisíce v částkách, upraveno stránkování (po změně provozovny). U sestavy EM-126a byly upraveny a rozšířeny řádky ve „vyjádření“.
Provedena drobná úprava v pohybových sestavách EM-377M a S (maily na prodejny).
Sestava z menu Měsíc-Hrubé MZ_OBPR Přehled obratů a produktivity dle provozoven byla upravena tak, aby do ní již nevstupovaly prodejny, které mají nulový obrat za měsíc (takže byly již evidentně zavřeny).
Jelikož paušální náhrada 50,-Kč za zpracování exekucí se dle vyjádření zákonodárců netýká insolvencí, přidali jsme na Druh srážky možnost vybrat druh 1-Insolvence. Pro tento se pak paušální náhrada nepočítá.
Dle požadavku COOP VelMez jsme udělali úpravu částky (navýšení o 100,- Kč) na sestavě z menu Sestavy-Čtvrtletí-Podklady pro motivační příplatek.
Číselníky-Úseky – byl tam přidán nový údaj Aktivita úseku (Ano/Ne) – u všech úseků je nastaven na Ano, pokud máte některé úseky již neaktivní (ale nelze je kvůli historickým vazbám zrušit), změňte si je na Ne. V dalších verzích programu upravíme sestavy tištěné podle úseků tak, aby se tam již ukazovaly jen aktivní úseky.
Sestavy-Měsíc-Pojistné – Kontrolní sestava hlášení na OSSZ – odstranění podmínky pro tisk (K odeslání=A), neboť podle nového systému se po konverzi změní K odeslání na N a po konverzi by pak již tyto položky nešly vytisknout. Tuto sestavu si můžete po vytvoření vyfiltrovat přes údaj K odeslání sami – podle toho, které položky chcete vidět. Nově vytvořené a ještě neodeslané do konverze (K odesl=A), položky, které prošly konverzí (K odesl=N).
Upraveno plnění názvu do přehledu používaných sestav v Údržbě
Oprava příkazu k úhradě pro zahraniční faktury
Drobná úprava v zobrazování oken
Při importu faktur GECO Tabák v Zábřehu je upraveno vyhodnocování MO ceny pro položky bez kolkové ceny.
Pro COOP Rakovník je upraveno ukládání el. faktur do nových adresářů podle zadání.
Pro Novou Paku je nad prohlížečem pohybů upraveno zobrazování sestavy opisu pohybů. Pokud se před tiskem sestavy vyfiltruje druh pohybu 267/14 zobrazí se setava pro kontrolu odpisu zboží. V případě, že se vyfiltruje pohyb 268/5, zobrazí se sestava dodavatelských náhrad. Pokud se vyfiltruje druh pohybu 11 (bez zadání poh 267 nebo 268), zobrazí se dotaz, jestli si přejete pohyby spárovat podle dokladů. Zvolíte-li ANO, jsou u sebe zobrazen úbytek z jedné prodejny a přírustek na druhou prodejnu. Což je vhodné pro kontrolu úplnosti dokladů. Zvolíte-li NE, zobrazí se pohyby po prodejnách, což je naopak vhodné pro kontrolu zatížení prodejen. Pro jiné kombinace filtrů najiždí sestava obvyklým způsobem.
V sestavách pohybů přibyla nabídka opis pohybů za období, kde je možné omezit zobrazenou sestavu konkrétním obdobím. Nemusí se tedy již nutně omezovat jen měsícem.
Pro COOP Zábřeh se na sestavě pohybů na zákaznické kartě slučují informace za jednotlivé operace v rámci účtenky. Takže pokud se po ukončení nákupu provede jeho znovunačtení a úprava úhrady, je zobrazena jediná hodnota za daný typ.
Pro COOP Zábřeh je nad prohlížečem pohybů na zák. kartě upravena sestava Součty po kartách, která je setříděna počtem nákupů za zadané období sestupně.
Pro Novou Paku je upraven export číselníku na pokladnu. Pokud se v číselníku pokladen nastaví v údaji Typ připojení volba Neposílat, soubor se pouze uloží do adresáře pro číselníky, ale komunikace se neprovede. Soubor je nutné poslat samostatnou dávkou.
Byla připravena dávka pro opravu ceny za prodejku. Umožní tak rychle přepočítat celkovou cenu za prodejky, aniž by se kontrolovaly skladové karty. Pro správnou funkčnost je nutné vytvořit dávku oprav_cenu_prodejky.cmd a přidat ji do některé z naplánovaných úloh.
c:
cd c:\cis
c:\cis\cis26.exe cis jmeno heslo oprav_cenu_prodejky
, kde za jméno a heslo dosaďte přihlašovací údaje. Kontrola provede opravu ceny u prodejek, jejichž datum změny je o dva dny nižší, než datum komunikace a novější. Kontrolují se pouze prodejky, které nemají spočítánu celkovou cenu, nebo je cena nulová.
Pro Zábřeh byl upraven import DL GECO Tabák. V případě, že položka nemá cenu řízenou kolkem, snaží se program cenu doplnit z platné akce, nebo pevné ceny. V případě, že ji nenajde, ponechá prodejní cenu nulovou a položka i doklad jsou podbarveny červeně. Je proto vhodné po importu DL doklad zkontrolovat na úplnost prodejní ceny. Lze tak zpětně odhalit položky bez kolkové ceny, které nejsou zadány v pevných cenách.
Pro COOP Hořovice byl upraven export souboru stavů zásob.
V menu Sestavy doplněna volba Přehled odeslaných mailů.
Pro Kamenici nad Lipou byl upraven výpočet návratových cen pro předzásobení z Bidvestu.
Bylo upraveno vytváření souborů pro inventuru a kontrolu cen tak, aby nedocházelo ke zkrácení souboru v případě neočekávaného spuštění jiné plnící dávky pro tu samou prodejnu.
Na sestavě MIS_PZA Prodejnost zboží za období byl opraven součet množství za akci.
Byly upraveny sestavy CE_57 a CE_58.
Do menu Sestavy 3 byly dolněna nová setava CE_76BE. V ní se vypisují delegáti s volebním výborem podle jeho individuálního zadání na matrici člena, nikoliv podle volebního výboru zadaného ve středisku.
V současné době v souvislosti válkou na Ukrajině a častějším zaměstnáváním Ukrajinců někdy potřebujete přihlásit cizince, který nemá přiřazeno rodné číslo a má jen evidenční číslo pojištěnce pro ZP. Do matrice zadáte cizince bez RČ a na záložku Daně vyplníte evidenční číslo. Do přihlášky pro OSSZ se vytvoří věta i bez rodného čísla a pro zdravotní pojišťovnu v tomto případě nelze vytvořit sestavu Hromadné oznámení přes menu Sestavy, ale musíte jít přes Periodika-Měsíc-Zdravotní pojišťovny VZP a ostatní – HO vytvořit pdf. Tímto způsobem se sestava do formuláře bez problémů vytvoří.
Změněn systém zápisu přihlášek (údaje KODESL a VXML). Položky, které vstoupí do XML souboru (mají před tvorbou KODESL=A), se po vytvoření XML souboru změní na KODESL=N, VXML=A. Při další tvorbě přihlášek se ty, co mají VXML=A již nepřepisují a nově se pouze zapíší věty, které od poslední konverze přibyly a samozřejmě mají KODESL=A a VXML=N. Tím zamezíme přepisování již odeslaných položek a opětovnému nastavení KODESL na A, které jste pak museli měnit na N.
Při přechodu do staršího období se kromě vykřičníků nahoře v menu vedle zobrazovaného období objeví světle zelené podkladové okno a na něm velký nápis Nezobrazujete aktuální období. V menu si dále můžete prohlížet, tisknout, některé výjimečné úlohy i znovu spustit jako předtím. Je to jen větší upozornění na to, že jste přepnuti ve starších datech.
Navrácena funkčnost srážky 42 na stravování s tím, že pokud byste omylem někomu zadali Evidenční počet stravenek (EPS) a dali výpočet, pak uloženou částku do výše srážky nelze vynulovat dalším výpočtem po vynulování EPS, ale musíte na srážce 42 vynulovat výši srážky také ručně.
Nová úloha v menu Saldokonto: Změna období – umožnuje opravovat položky ze starého roku
(v průběhu roku nemá přepínání období vliv).
Upravena úloha Oprava saldokonta – doplněna možnost výběru položek za UDS, zrušení oprav a další úpravy
Upravena úloha Sestavy – Prohlížení, tisk – Porovnání dodávek MIS – CIS
Do porovnání se zahrnují všechny účetní položky – tedy včetně dosud nepředaných do účetnictví (zaúčtované v modulu FIN) a nezaúčtovaných v účetních knihách.
Doplněny kódy položek (D = jiný dodavatel, S = součet rozdílů za dodavatele je 0)
Doplněno porovnání v případě, že jsou příjemky z BOSS účtovány v potřebné struktuře
(např. účet 139 strana MD= BOSS, strana Dal = faktura dodavatele).
Do menu Data / Rušení starého roku / Modul 19 – Údržba, Použité sestavy bylo doplněno rušení starých dat v seznamu použitých sestav (menu Sestavy – Použité sestavy). Jsou zrušeny informace o spuštěných sestavách za zadané datum a starší.
Faktura přijatá – zahraniční – do čísla faktury dodavatele možno doplnit alfanumerický údaj i při pořízení FD (dosud jen na opravě)
Faktura přijatá – zahraniční – 3. země – Typ plnění = Ostatní plnění: opraveno naplnění DAP a KH, generovaných z FIN. (Pro DAP a KH plněné z UCT je nutno zaúčtovat na účty se správným KDPH.)
ObD – Importy – Pokladní systémy – 4. GS5 – speciální úprava (zaúčtování rozdílu dvou pohybů) v závislosti na účtovacím předpisu
Pro COOP Hořovice se soubory pro Váhy Mettler ukládají také do adresáře M:\MIS\CISELNIKY.
Nad prohlížečem promoakcí přibyla nad sestavami nabídka Soutěžní kupóny iCOOP – excel, která vytvoří tabulku vydaných a chybných soutěžních kupónů pro promoakci Jabkobraní 2022.
Pro COOP Kamenice nad Lipou se do přecenění na pokladně nazapočítávají promoakce.
Partneři – Bankovní účty – vráceno barevné označení, zda je či není účet zveřejněný v registru plátců DPH (podmínkou je, že kontrola na registr probíhá)
Práva uživatelů – v seznamu se nezobrazují uživatelé, kteří mají stav Zakázaný, ale přes tlačítko Vše/Povolené možno přepínat zobrazení všech nebo jen polovených. V opisu uživatelů se zobrazují uživatelé vyfiltrovaní na seznamu.
Hromadné opravy majetku ve stavu – při zaškrtnutí více položek program nabízí možnost doplnění data, textu a dokladu jen jednou, vyplněné se zapíše u všech změněných položek
Vláda nařizuje s účinností od 1.4.2022 podle § 9 odst. 2 zákona č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu: Částka životního minima jednotlivce činí měsíčně 4250 Kč, což bude mít samozřejmě dopad do výpočtu nezabavitelných částek pro exekuce, insolvence. Problematická situace s nejednotným výkladem u navýšení normativních nákladů na bydlení nás zatím vede k jejich nenavyšování pro výpočty exekucí, insolvencí. Pokud Vy sami máte názor opačný achcete již od dubna 2022 použít částku 7935,- Kč, můžete si ji nasadit ručně přes Číselníky-Parametry modulu mzdy záložka Minimální mzda.
Pro COOP Velmez – vytvořena nová sestava Za období – jako podklad pro výpočet mimořádných odměn.
U cizinců provedena úprava při tvorbě XML souboru ONZ pro přihlášky na sociálku, pokud nemá cizinec ani rodné ani evidenční číslo. PVS komunikátor zatím bude ukazovat prázdné chybové okno, ale dejte přesto odeslat na portál ČSSZ. Stáhněte si opravenou verzi PVS komunikátoru – již by na webu www.csh.cz měla být.
Upravena úloha Pořizování – Oprava saldokonta.
Zrychlena měsíční uzávěrka.
Upraveny úlohy Porovnání MIS – CIS
Práva uživatelů – nezobrazují se uživatelé, označení v ZČ jako Zakázaní
Platební kalendář – Pohledávky – upravena sestava č. 10
Faktury – Opisy – upraveno překrývání textu v případě opisu filtru v hlavičce
Faktury – Import ISDOC (obecný) – upravena čeština
Banka – Příkazy – Vystavení z knihy faktur – kontrola na nezveřejněné účty a na nespolehlivé plátce je provedena přímo při sestavování seznamu faktur k úhradě. Podmínkou je pravidelně probíhající kontrola na registr plátců DPH (to je možno zkontrolovat na seznamu Partnerů v ZČ – sestava Informace od webové služby – aktuálnost data v řádcích). Kromě barevné signalizace je platba na takto označené účty ještě signalizována varovnou hláškou při sestavení příkazu.
Export DL pro kontrolu kontrokorentu na POS byl rozšířen i o pohyby VO z MIS. Pokud se VO likviduje přes přímé dodávky, zůstává export stejný, jako doposud.
V menu Importy\Importy POS\Import soutěžních kupónů COOP Morava lze nahrát vystavené a ověřené soutěžní kupóny pro aplikaci naCOOPka. Import se také spouští automaticky v rámci importu denních závěrek z prodejen.
V menu Sklad\Soutěžní kódy\Soutěžní kódy COOP Morava je možné zobrazit vydané soutěžní kódy a nad sestavou zobrazit součty vydaných, ověřených a neověřených kupónů.
Pro Novou Paku je připraven import popisek etiket z excelovského souboru. Spouští se v menu Importy\Import popisek etiket\Import popisek z excelu. Před vlastním importem je nutné zvolit dodavatele, ke kterému se popisky mají naimportovat. V rámci importu se také automaticky zakládá číselník výrobců.
Pro Novou Paku je připraven export popisek etiket, který nahradí synchronizaci z Cloudu. Export se spouští v menu Importy\Export popisek etiket. pro Novou Paku se exportuje jeden soubor pro všechny prodejny. Lze připravit i dávkový export popisek etiket. V takovém případě kontaktujte autory projektu.
Pro Kamenici nad Lipou se při zakládání ZDL z jiné prodejny kontroluje aktuální zásoba. Pokud je nulová, navede se do pohybu položka s cenou z převádějící prodejny. Pokud je nenulová, nastaví se cena platná na nové prodejně.
V menu Zboží\Popisky etiket je připraveno okno pro editaci popisek etiket také ve formátu pro Novou Paku.
V menu Importy\Import popisek etiket\Import popisek z jiné DB je možné provést synchronizaci popisek, nebo prvotní navedení popisek z jiné databáze. Nyní je funkční pro Novou Paku, kde je možné naimportovat popisky z ostré databáze na Cloudu. Pro správnou činnost je nutné mít v souboru CIS.INI v sekci Program zavedenou proměnnou gs_profil_pop, která odkazuje na ODBC profil databáze, ze které se mají popisky zkopírovat.
Faktury – Výběr dle ZL – doplněn seznam pro výběr ZL o údaj UCT
Faktury – Přehled/Opravy – při výběru (omodření) více faktur se kromě počtu faktur zobrazí i součet částek Celkem
Faktury – Přehled/Opravy – Vystavené – tlačítko Hromadná změna – Vytvoření Kopie vystavené faktury – úprava kontroly data UZP a data vystavení
Banka – Výpisy – Vyhledání – dle CBÚ – opraveno zobrazení data výběru v hlavičce
Banka – Výpisy – Opravy – párování na tlačítku Vše – ošetřeno spárování (zezelenání) při výskytu více úhrad faktur ze stejného účtu za sebou
Faktury – Import – Innogy – upraven způsob konverze (při nestandardní cestě k programu)
Obecný – Import dokladů – Pokladní doklady z MIS – DPH – byla připravena druhá varianta importu
Partneři – Bankovní ústavy – aktualizován číselník bankovních ústavů (dle seznamu ČNB z února 2022). Po přechodu na verzi 6.26 a vždy po vydání nového seznamu ČNB je nutné spustit v modulu Údržba menu „Doplnění“ / „Aktualizace bank podle seznamu ČNB“. Aktualizace proběhne až po spuštění tohoto chodu. Neuvedené bankovní ústavy zůstávají v tabulce, ale jsou označeny jako neaktivní, proto v seznamu neviditelné. Bankovní účty takto neaktivních bankovních ústavů jsou také označeny jako neaktivní, nenabízejí se, ale na fakturách zůstávají uvedeny.
Partneři – Obchodní partneři – Bankovní účty – nově lze tuzemský bankovní účet zadat ve formátu IBAN, program doplní číslo účtu i kód banky.
Do menu „Doplnění“ byla přidána položka „Aktualizace bank podle seznamu ČNB“. Po přechodu na verzi 6.26 nebo další verzi, která bude obsahovat aktualizovaný seznam ČNB se tímto chodem provede aktualizace seznamu bank podle dle nového seznamu ČNB.
Od 1. 4. 2022 nabude účinnosti novela, která přináší významnou změnu u odhlášky, odesílané na OSSZ zaměstnavatelem za zaměstnance, se kterými ukončil pracovní poměr. Dle § 94 zákona o nemocenském pojištění je zaměstnavatel povinen oznámit okresní správě sociálního zabezpečení („OSSZ“) v elektronické podobě na předepsaném tiskopisu nástup i výstup ze zaměstnání, a to do 8 kalendářních dnů od události. Zákonem č. 248/2021 Sb. se zavádí s účinností od 1. 4. 2022 nová povinnost, která má vazbu na úřad práce a administraci podpory v nezaměstnanosti. Součástí oznámení o dni skončení doby zaměstnání se zaměstnancem budou totiž nově i údaje podle § 42 odst. 3 zákona o zaměstnanosti potřebné pro přiznání a poskytování podpory v nezaměstnanosti. Od 1. 4. 2022 tak bude v platnosti nový elektronický formulář na odhlášku zaměstnance při ukončení zaměstnání ONZ2022. Nově budou součástí odhlášky pro OSSZ též následující údaje: druh zaměstnání, doba trvání zaměstnání, doba důchodového pojištění, výše průměrného nebo pravděpodobného měsíčního čistého výdělku zjištěného podle příslušných právních předpisů, výše nároku na odstupné, odbytné, odchodné, včetně informace, zda bylo vyplaceno, a způsob a důvod skončení zaměstnání. Do 31. 3. 2022 tak budeme zaměstnancům, kteří ukončí pracovní poměr a půjdou na úřad práce, vystavovat potvrzení pro účely posouzení nároku o podporu v nezaměstnanosti, případně potvrzení o vyplacení odstupného. Od 1. 4. 2022 již budeme povinně tyto údaje vyplňovat pouze v odhlášce, zasílané na OSSZ, a to u všech zaměstnanců, kteří ukončí pracovní poměr a je za ně povinnost tyto údaje sdělovat. ČSSZ pak sdělí již přímo úřadu práce veškeré údaje, potřebné pro přiznání a poskytování podpory v nezaměstnanosti.
Je třeba si nainstalovat novou verzi PVS komunikátoru 4.47 s novou kontrolní knihovnou, jejíž instalační kod Vám sdělíme mailem nebo telefonicky, pokud si o něj zavoláte.
Byly opraveny programy v menu Periodika-Měsíc-OSSZ na tvorbu podkladů pro ONZ s rozšířením o nové údaje, ONZ – Prohlížení a opravy a ONZ – Konverze do XML.
Sestavy-Měsíc-Pojistné – byla rozšířena sestava Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání) o nově přidané údaje (viz výše).