(novější verze jsou výše)
!!! Podpora MS Windows 7 byla ukončena!!!
Nesplňují podmínky pro nové certifikace
Pro Windows 11 se na nově instalovaná PC již nemusí instalovat DeploymentKit a ani nastavovat cesta do proměnné path. Konfigurace je součástí každé nové verze.
Verze CIS 7.20.00 až 7.24.00 jsou součástí verze CIS 7.25.00. Zákazníkům nebyly distribuovány. Jednalo se pouze o testovací verze v rámci přechodu na vyšší vývojové prostředí.
Verze CIS 7.25.00 k 30.10.2025
Byla ukončena distribuce modulu CIS01-MTZ. Nahrazuje jej modul CIS06 – Velkoobchod / MTZ06.
Pokud se po instalaci verze program nespustí, a pouze se na několik sekund zobrazí přesýpací hodiny, přečtěte si soubor \DOC\kontrola_konfiguraci.doc, a postupujte podle návodu. Případně volejte 603 546 412 p. Gregor.
Nový způsob odesílání mailů byl aplikován i do ostatních míst programů. V případě dotazů na nastavení SMTP volejte Libora Boháče 724 817 751.
Platební kalendář – Závazky:
opraven výběr období u sestavy č. 10
nenabízejí se neaktivní bankovní účty
Platební kalendář – Pohledávky – opraveno automatické (bez zásahu uživatele) generování pohledávek do knihy faktur. U závazků funguje.
Faktury – Import:
Faktur (z FIN do FIN) – použijte pro soubory, které generuje projekt CIS, např. sklad, nebo elektronická fakturace. Soubory mají koncovku INT.
Faktur (cizí do FIN) – použijte pro soubory z externích programů. Soubory mají mít koncovku EXT.
Vnitřní struktura obou souborů je stejná, liší se jen náplň některých položek.
Faktury – Import – Faktur – a) z FIN do FIN (*.INT), b) cizí do FIN (*.EXT) – import připraven na rozšířenou délku věty – doplnění základů pro PDP
Rutiny – Závěrka – Kontrolní sestavy – nová sestava, umožněn výstup aktuálně používaných partnerů na fakturách do XLS souboru
Rutiny – Kázeň – Závazky/pohledávky k účetnímu období – umožněn výstup závazků či pohledávek (volitelná úloha)
V integraci příkazů k úhradě do Financí byla omezena možnost zadávat datum splatnosti maximálně na 1 měsíc po výpočtu výplaty. V opačném případě je potřeba datum ručně a opravit jej až v modulu Finance.
V sestavě MZ_ROZBC podle činností byla opravena kolonka Mzdy z nákladů u řádků zaměstnanců.
Do menu Sestavy / Za období byla přidána nová sestava Produktivita (hrubá-čistá) dle provozoven (bez dovolených).
Na Pracovních poměrech byla záložka Osobní opět vrácena ze tvaru dvou sloupců vedle sebe do dat pod sebou.
Do položek pořizovaného dokladu a do položek archívu je doplněna informace o přenesené daňové povinnosti, autorských a recyklačních poplatcích.
Při přenosu do archívu se přenáší i příznak přenesené daň. povinnosti a informace o recyklačních a autorských poplatcích.
Do sestavy opisu el. faktur přibyly informace o přenesené daňové povinnosti, autorských a recyklačních poplatcích.
V importu el. faktur z COOP Centra se im portují i informace o přenesené daň. povinnosti, recyklačních a autorských poplatcích. Tyto údaje se také exportují do souborů pro import v modulu FInance a Přímé dodávky.
V menu Údržba\Katalogy zboží je připravena sekce pro analýzu katalogu zboží oproti tabulce čárových kódů.
Do číselníku zboží bylo doplněno omezení prodeje Od 15ti let a Od 15ti let bez stravenek.
Kompletace – Integrace – úloha je určena pro soubory INT (soubory generované v projektu CIS)
Kompletace – Integrace EXP – úloha je určena pro soubory EXT (soubory z externích programů)
Vnitřní struktura obou souborů je stejná, liší se jen náplň některých položek.
Verze CIS 7.20.00 – CIS 7.24.00 k 15.10.2025
Pouze testovací verze. Nebyly distribuovány.
Verze CIS 7.19.00 k 2.10.2025
Zkontrolujte, případně opravte vyplnění údaje FÚ v menu Organizace a Organizační složka, a to podle číselníku v menu Dodané – Finanční úřady. (Po reorganizaci finančních úřadů byl do číselníku doplněn seznam nových čtyřmístných čísel FÚ (územních pracovišť). Původní trojmístná čísla byla zatím ponechána z důvodu jejich použití u partnerů.) Do údaje FÚ vpište sídlo vašeho FÚ, program najde správnou položku se čtyřmístným číslem.
Do číselníku finančních úřadů bylo doplněno ještě číslo nadřízeného finančního úřadu.
Byla opravena chyba, kdy nebylo možné již existujícímu uživateli přiřadit roli Správce systému.
Opraveno chybné doplnění data ve výběrech od-do, např. Pokladna – Opravy.
V přípravě na Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatelů zkontrolujte, příp. opravte údaj FÚ v Základních číselnících – Organizace, Organizační složka – popis viz výše.
Na Pracovních poměrech byla rozšířena záložka Osobní.
Do menu Periodika / Jednorázové byla přidána akce rušení vět dětí, které nemají vazbu na žádnou existující matrici zaměstnace. (Současný systém vznik takových vět nepovoluje, ale mohlo by jít o relikty ze starších převodů.)
Vzhledem k tomu, že je od této verze nastaven novější způsob odesílání výplatnic, pokud jse tak již neučinili, nastavte v modulu CIS19 - Údržba pro všechny odesílatele (faktury, výplatnice atd.) SMTP odesílatele novým způsobem, tedy pomocí nové položky v jeho menu. V případě dotazů volejte L. Boháče 724 817 751
Integrace z mezd do účetnictví – pro ZKD Sušice provedena oprava, aby se číslo účetního dokladu plnilo z pásma zadaného v modulu Základní číselníky - Pásmování.
Pro import Batlička je upraven pro převod čísel zboží na faktuře na čísla zboží na ceníku.
V ručním pořizování DL od Batličky se nejprve vyhledává a převádí dodavatelský registr podle čísla na faktuře, a v případě, že jej nenajde, tak přímo v číselníku zboží.
Nový import Zena ve formátu výdejky XML. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 226.
Při importu ZDL na jinou prodejnu se automaticky generuje číselník zboží pro prodejnu, která se zaváží.
Verze CIS 7.18.00 k 2.9.2025
Nový import Batlička ve formátu XML. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 225.
V Číselníku přepočítacích koeficientů je umožněno trídění a filtrování údajem skupina (nebylo funkční).
Na Číselníkem čárových kódů je nová sestava PLU podle skupin dodavatelů.
Verze CIS 7.17.00 k 25.8.2025
Je možné zadat podmínky pro vícefaktorovou autentifikaci podle NIS2. Informace o názvu PC a IP adrese je možné na příslušném počítači nalézt v okně O Aplikaci na tlačítku Systémové informace.
Kontrola názvem PC
Zaškrtnutím se kontrola aktivuje. Pokud je kontrola zapnutá, při logování se zkontroluje, zda je program spuštěn jen ze zde zadaného počítače.
Kontrola IP adresou PC
Zaškrtnutím se kontrola aktivuje. Pokud je kontrola zapnutá, při logování se zkontroluje, zda je program spuštěn jen ze zde zadané IP adresy počítače.
Poslat při přihlášení kód mailem
Zaškrtnutím se kontrola aktivuje a při přihlášení se požaduje ještě zadat kód zaslaný na mailovou adresu uvedenou na této obrazovce zadání hesel. Pro odesílání je potřeba mít v modulu Údržba nastavené SMTP odesílatele pro modul 0 – Číselníky.
Tato úprava je k dispozici na vyžádání v PORS. V současnosti je povolená jen pro Sušici.
Na obrazovku závodu (organizační struktura) byl doplněn údaj ID datové schránky.
Na účtů partnerů se zobrazuje stav registrace účtu podle údaje REGISTR naplněném v úloze, která stahuje info z registru plátců DPH.
1 = partner je v registru plátců a účet je registrovaný
2 = partner je v registru plátců a účet není registrovaný
0 = partner není v registru plátců, tedy u něj není nutná kontrola účtů
Null = nezobrazuje se žádný text
Exporty dat v menu Periodika / Měsíc / ČSOB a Periodika / Měsíc / Komerční banka již nyní není možné zapisovat na disketová media. Stále je ale možné tyto exporty zapsat do kořenového adresáře C:\ nebo D:\ a dalších, Tedy i na přenosná media.
Sestava „Rekapitulace zaměstnaneckých kreditů a stravenek“ v menu Sestavy / Měsíc / Srážky se nově tiskne pro všechny pracovně právní vztahy. (Pro ZKD Sušice, která si zadala vlastní formát sestavy s omezením jen na hlavní a vedlejší na druh pracovně právního vztahu.)
Při vytvoření nového hrubého doplňku je nyní testováno, zda je za tento pracovní poměr alespoň v jednom z nich nasazen příznak (NAH_FU4) pro výpočet DPN. Pokud ne, je jím nová věta označena. Není také dovoleno zrušit hrubý doplněk s tímto označením.
Byly zahájeny práce na Jednotném měsíčním hlášení zaměstnavatelů – JMHZ, platném od 1.4.2026.
Podrobnější informace: Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatelů (JMHZ) | MPSV.
Pro Jednotu Kamenice byl upraven import REJ – Standardní import EDI. Při importu se vypouští EAN 0 a názvy zboží se dotahují z databáze. U nového zboží se do názvu doplňuje dodavatelský registr. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 200.
Nový import Zena ve formátu Pohoda XML. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 224.
V Parametrech importů MIS přibyl údaj Sk. prod., který určuje, jakým způsobem se mají generovat číselníky zboží pro pokladny. Význam má pouze pro Jednotu Nová Paka.
V Číselníku pokladen přibyl údaj Sk. prod., který určuje, jakým způsobem se mají generovat číselníky zboží pro pokladny. Význam má pouze pro Jednotu Nová Paka.
Pro Novou Paku ve všech importech a exportech probíhá konverze PLU Zeleniny podle skupin prodejen.
Pro Novou Paku je připraven export katalogu zboží pro objednávky prodejen pro dodavatele zeleniny Tercie a Zena.
Faktury – Import – Import do řádků FD – Dodavatelská konta (xlsx) – úprava importu
Kontrola závazků po splatnosti vzhledem k uplatněnému nároku na odpočet:
Faktury – Přehled/opravy – tlačítko Tiskárna – nová sestava č. 9 – vypisuje daňové doklady k dnešnímu dni neuhrazené nebo částečně uhrazené, včetně částek DPH
Kontrolní hlášení – nové tlačítko Neuhrazené – vypíše k dnešnímu dni neuhrazené nebo částečně uhrazené faktury. (Vypisují se doklady na vstupu i na výstupu, možno odfiltrovat.)
Informace: Vykázání opravy DPH u závazků po splatnosti:
Dlužník uvádí snížení odpočtu minusem na řádku 40 a 41 přiznání. Zároveň jde o plnění, které se uvádí na řádku 34 přiznání (plusem).
Pokud později odpočet zase uplatní, je nutno postupovat obdobně, jenom na řádku 40 a 41 je odpočet plusem a na řádku 34 se uvádí minusem.
V kontrolním hlášení se oprava odpočtu daně (snížení i zvýšení) uvádí vždy v oddíle B.2 bez ohledu na výši opravy, a s uvedením příznaku „P“ ve sloupci 12. Není k dispozici číslo opravného daňového dokladu, uvádí se však DIČ věřitele.
Zrušena úloha Rutiny – Zpracování – Měsíční závěrka – Předběžná (sestavy, přístupné po jejím zpracování, jsou k dispozici i bez této úlohy).
Text v menu Ostrá ve volbě Rutiny – Zpracování – Měsíční závěrka je nahrazen textem Standardní
Verze CIS 7.16.00 k 08.08.2025
ČSSZ upozorňuje, že dne 18.8.2025 v pozdních odpoledních hodinách dojde u adresy epodani.cssz.cz ke změně SSL certifikátu od vydavatele „GeoTrust EV RSA CA G2“, kterým je tato adresa zabezpečena. Veřejná část nového SSL certifikátu s platností do 22.8.2026 je k dispozici na webových stránkách ČSSZ v sekci Ke stažení pro služby e - Podání.
V modulu Přímé dodávky a Maloobchod se po úspěšném importu podbarví okno zeleně. Uživatel tak vidí, že import již jednou spustil.
Již od verze 7.04.00 je v menu Nastavení aktualizovaný způsob nastaveni SMTP a bylo tam také zvěřejněno toto upozornění:
Nastavte SMTP pro všechny odesílatele (faktury, výplatnice atd.) novým způsobem. Původní (zastaralý) způsob nastavení bude zrušen a v dalších verzích by již odesílání mailů nastavených původním způsobem nefungovalo. V případě dotazů volejte L. Boháče 724 817 751
Faktury – Import – Import do řádků FD – připraven nový import z XLS souboru „Dodavatelská konta“ Úloha je volitelná.
Pod tuto volbu v menu (Faktury – Import – Import do řádků FD) byl přemístěn také „Import řádků stravenek Pluxee“
Faktury – Pořizování – Vystavené – umožněno vyplnění desítek milionů v údaji Cena za jednotku v řádku FV
Rutiny – upravena možnost výstupu závazků nebo pohledávek „k datu“ do XLS souboru. Úloha je volitelná.
Kontrolní hlášení – umožněn výstup do XLS (pouze oddíly B2 a B3 s deníkem -4). Úloha je volitelná.
„Od 1. 1. 2025 je nutné vrátit dříve uplatněný nárok na odpočet DPH, pokud je dluh po splatnosti více než 6 měsíců.“ Pro kontrolu oprávněného nároku na odpočet z neuhrazených faktur jsou od verze 7.09 připraveny dvě pomocné sestavy, a to:
Faktury – Přehled/opravy – tlačítko Tiskárna – nová sestava č. 9 – vypisuje daňové doklady k dnešnímu dni neuhrazené nebo částečně uhrazené, včetně částek DPH
Kontrolní hlášení – nové tlačítko Neuhrazené – vypíše k dnešnímu dni neuhrazené nebo částečně uhrazené faktury. (Vypisují se doklady na vstupu i na výstupu, možno odfiltrovat.)
Pro Jednotu Kamenice se v importech z VO Soběslav a VO Týn nad Vltavou importuje datum dodání z údaje LIN26.
Pro Jednotu Kamenice byl připraven import Violet Kangaroo – soubor s oddělovačem středník. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 223.
Pro COOP Velmez byl upraven import Chmelař-Liboli, aby se v případě, že je u registru již nastaven recyklační poplatek, tak se započítá do nákupní ceny.
Pro COOP Kladno je připraven export stavů zásob prodejen pro Velkoobchod. Po exportu se vytvoří v adresáři pro číselníky prodejen soubor zásoba_vo.txt, který je možné na velkoobchodě zpracovat. Pro správnou činnost si vytvořte naplánovanou úlohu export_zasob_pro_vo.cmd, do které zadejte následující řádky:
c:
cd c:\cis
c:\cis\cis26.exe cis jmeno heslo export_zasob_pro_vo,
kde za jméno a heslo doplňte přihlašovací údaje.
Do sestavy MIS_PRA Stavy registrů v akci přibyl sloupek Ost. poh., který zobrazuje množství v ostatních pohybech (přírůstky, úbytky, vrácenky aj.
V prohlížeči pohybů byla upravena kontrola na nulovou cenu pro prodejky a úbytky. Sníží se tak počet podbarvených dokladů z důvodu nulové ceny. U prodejek a některých druhů pohybů nulová cena být může, proto ji nemá smysl zvýrazňovat.
Pro COOP Nová Paka jsou upraveny importy DL ve formátu DESADV tak, aby v případě, kdy se zboží nevyskytuje v platném ceníku, akce nebo pevné ceně, se položka importovala s nulovou cenou a nebylo ji tak možné poslat na pokladnu. Takový DL i položka je pak v prohlížeči podbarvena červeně. Odpovědný pracovník pak musí určit, jak s takovou položkou nakládat dále (jestli ji zalistuje, nebo naopak z DL odstraní).
Pro COOP Nová Paka je připravena integrace do modulu Účetnictví pro pohyb 268/16 Tvrdé Pečivo a 267/6 Strouhání pečiva.
Pro COOP Kladno byl rozšířen export stavů zásob pro VO o údaj prodejnost za měsíc v předchozím roce. Lze jej tak využít v modulu Velkoobchod pro dodavateleké objednávky.
V exportu dat zaměstnanců do souboru CSV v menu Periodika / Import a Export byla doplněna možnost zadání cesty k exportovanému souboru v CIS.INI. Bez této volby se soubor uloží do C\CIS\EXPORT\. Příklad úpravy CIS.INI:
[Umístění souborů]
l_export_zam_cle= d:\Prac\
Kontrolní sestava Integrace do PEI po jednotlivých zaměstnancích byla omezena jen na ty, u kterých nevychází kontrolní součet.
Při přepočtu zůstatku dovolené v hrubých mzdách je absence započítávána jen do výše nároku na dovolenou na počátku zpracovávaného měsíce.
Pro ZKD Sušice byl upraven import odpracované doby podle požadavků.
Byla upravena sestavs MZ_PEI Integrace do PEI. V případě výpisu starých měsíců se v některých případech nezobrazovaly správně OON.
Na záložce odpracovaná doba II na okně hrubých doplňků byly v případě, že nejsou vyplněné vynulované údaje: Hodiny III SO, Hodiny III – NE a Odprac. v noci II do nich doplněny hodnoty 0 (nula).
Do Závěrky – přechodu do dalšího období byly doplněny další kontroly na chyby databáze a fungující připojení k ní při přenesení dětí, vzdělání, školení, praxe, jazyků, srážek a instruktorů v úsecích do dalšího období.
Pro Jednotu Kladno – upraven program pro tvorbu dat pro statistiku ISPV – u podílové mzdy se přesčasy neodečítají od odpracované doby, neboť je v ní nemají zahrnuté. Tím se zlikvidují rozdíly, které se ukazují při kontrole vytvořených dat a bude platit rovnice ODPRACD – PRESCAS + ABS = FONDSJE.
Pro COOP Havlíčkův Brod je navýšen počet licencí pro modul Mzdy.
Do exportu základních informací členů ve stavu do souboru byla doplněna možnost zadání cesty k exportovanému souboru v CIS.INI. Bez této volby se soubor uloží do C\CIS\EXPORT\. Příklad úpravy CIS.INI:
[Umístění souborů]
l_export_zam_cle= d:\Prac\
Byly zavedeny nové podmínky pro řízení identit, přístupových práv a oprávnění podle normy NIS2. Při zaškrtnutí údaje „Silné heslo (NIS2)“ na obrazovce práv uživatelů se navíc provádějí další kontroly hesla a dalších údajů.
Délka hesla musí být 12–22 znaků.
Není nijak omezeno použití malých a velkých písmen, číslic a speciálních znaků.
Doba platnosti hesla musí být nastavena maximálně na 18 měsíců (540dní).
Je hlídáno, aby hesla neobsahovala určená vybraná slova ani přihlašovací jména, adresy elektronické pošty, názvy systémů atd.
Není povolení heslo vytvořené základě mnohonásobně opakujících se znaků. A to počínaje opakujícími se dvojicemi znaků.
Pro vytváření silných hesel podle normy NIS2 je možné použít jejich generátor. Například ten na stránkách ESET: https://www.eset.com/cz/generator-hesel/. Tím je zajištěno, že nové heslo není jednoduché ani často používané a je vytvořeno náhodným řetězcem složeným z malých a velkých písmen, číslic a speciálních znaků.